ویروس‌های یخچالی

ویروس‌های یخچالی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: دیلی‌میل می‌گوید: «هوشمند شدن وسایل خانگی به معنای اتصال به اینترنت و انجام وظایف کنترل از راه دور و حتی به روزرسانی خودکار نرم‌افزار از مرکز داده کارخانه سازنده است. کارشناسان مسائل امنیتی بر این باورند که تمام وسایل خانگی متصل به اینترنت پتانسیل تبدیل شدن به یک سلاح جهت تهدید امنیت ملی یک کشور را دارند.»

تنبلی‌هایمان برای روشن کردن گاز یا خاموش کردن چراغ، یا شستن لباس‌ها رأس یه ساعت خاص با ماشین لباس‌شویی اوضاع دنیا راقرا ر است پیچیده‌تر کند، آنقدری که کارشناسان امنیتی این به روزرسانی‌ها رو یه تهدید می‌دانند و به ما هشدار می‌دهند که از آنها استفاده نکنیم. آن‌ها نمی‌دانند که باید خیلی قبل از این از ما قطع امید می‌کردند، همان‌وقتی که از پس باز کردن گره هندزفری‌هایمان بر نیامدیم تصمیم گرفتیم ابزار گره باز کن آن را بسازیم، همان وقتی که صبح تا شب کل فعالیت‌مان خلاصه شد در لایک کردن و سلفی گرفتن و تگ کردن دوستانمان.

ویروس‌های یخچالی

به‌نظر می‌رسد بدافزارهای روی این سیستم‌ها بشر امروز را نمی‌ترساند لااقل نه به اندازه راه‌رفتن به اندازه بیست قدم برای خاموش کردن چراغ. این به‌روز رسانی‌ها و خطرهای امنیتی‌شان می‌تواند سوزه یکی از همان فیلم‌های خارجی باشد. انگار تهدیدهای امنیتی وقتی شدت پیدا کرد که دانشمندان از ساخت یخچالی که خودش حرکت می‌کند در خانه خبر دادند، هرچند قبل از آن ماشین لباس‌شویی‌هایمان هم راه رفتن در خانه را تمرین می‌کردند از همان اول بنا را بر آن گذاشتیم که هرجا رفتند رأس ساعت ۸ شب خانه باشند وگرنه پشت در می‌مانند.

فکر کنید یخچالتان خالی باشد، خودش به اینترنت وصل شود، خودش خرید کند، خودش کارت بکشد، خودش در را برای پِیکی که خرید کرده باز کند، خودش انعام پیک را بدهد، در ببند، میوه‌ها را بشورد و به سمت شما بیاید، شما در طی این مدت مشغول گشت‌زنی مجازی باشید. به‌نظر می‌رسد که ما آدم‌ها در دنیای نوین تهدید جهانی‌تری هستیم تا این یخچال‌ها با این راندمان و عملکرد بالا. ما در حال مجازی شدنیم و آنها مثل پینوکیو حقیقی شده‌اند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 53992 ساعت خبر : 8:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53992
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات