پلی که مشکین‌شهر را دگرگون کرد

پایگاه خبری گلونی، امیرحسین دولتی: در طول عمرم سفرهای بسیاری را به استان اردبیل و روستاهای اطراف شهرهای اردبیل و مشکین‌شهر، به عنوان زادگاه پدری و مادری‌ام داشته ام. در این سفرها با وجود نزدیکی به شهر مشکین‌شهر، هرگز هوس نکردم که به خود شهر سفر کنم. چون اعتقاد داشتم که جاذبه اصلی مشکین‌شهر، محصولات کشاورزی آن، به خصوص انگور است که می‌توان در روستاهای اطراف شهر به راحتی از آن‌ها بهره برد.

امسال وقتی به استان اردبیل سفر کردم، یک جاذبه‌ی گردشگری دیگر به جاذبه‌های استان اردبیل و شهر مشکین‌شهر اضافه شده بود و آن هم پل معلق این شهر بود. پلی که چند وقتی است اسمش بر سر زبان‌ها افتاده و خیلی‌ها بر روی آن عکس یادگاری دارند.

پل معلق به عنوان یک جاذبه گردشگری متفاوت و ویژه باعث شده تا هر ساله گردشگران زیادی به استان اردبیل و شهر مشکین‌شهر سفر کنند. حتما این پل در افزایش گردشگران این شهر نسبت به گذشته نقش داشته و همین موضوع باعث بوجود آمدن راه جدیدی برای درآمدزایی مردم مشکین‌شهر شده است.

در کنار پل معلق امکانات تفریحی دیگری چون سینما،شهربازی، بازارچه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی و قهوه‌خانه‌های سنتی بر پرگردشگر بودن آن منطقه از استان اردبیل تاثیر‌گذار بوده است.
البته مسئولین شهر مشکین‌شهر باید توجه داشته باشند که در کنار افزایش گردشگر، به فکر ایمنی آن‌ها باشند و علاوه‌ بر آن، با افزایش گردشگر،افزایش امکانات رفاهی را فراهم کنند و همه چیز را فدای کسب درآمد بیش‌تر نکنند.

پایان پیام

کد خبر : 53541 ساعت خبر : 8:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53541
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات