پیام‌رسان‌های وطنی در راهند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، امیر خوراکیان؛ معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مسئله حمایت از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی در قانون ساماندهی شبکه‌های پیام رسانی موبایلی و شبکه‌های اجتماعی گفت: «بر اساس مصوبه جدید قرار است تا شبکه‌های اجتماعی داخلی از نظر دانش و زیر ساخت فنی حمایت شوند و زمینه رشد این کسب و کارها فراهم شوند تا بتوانند با شبکه‌های اجتماعی خارجی رقابت کنند؛ در حقیقت پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی می‌توانند به عنوان نمونه قابل اعتماد توسط مردم مورد بهره برداری قرار گیرند.»

برای جایگزینی پیام‌رسان‌های بومی حواسمان باید به چند نکته باشد. اول امنیت اطلاعات و اینکه مثل اپراتورهای تلفن همراه اطلاعاتشان به‌وسیله بدافزارها به سرقت نرفت. دوم رنگ و لعاب شبکه، باید با نوع خارجی آن قابل قیاس باشد و عناوین بومی هم به آن اضافه شود؛ سوم ارتقای زودهنگام، نسخه‌های به‌روز این پیام‌رسان‌ها با توجه به نیاز مخاطب باید به صورت روتین در اختیار آنها قرار بگیرد. چهارم، کمک گرفتن از نخبه‌ها برای پیدا کردن باگ‌ها و اشکالات اجرایی در فراخوان‌های اپلیکیشن. پنجم سرعت و ظرافت؛ باید در مواقع اورژانسی زودتر از خودمان پیغاممان را به دست طرف برسانند. ششم؛ گزارش اخباری که نقض حریم خصوصی هستند، این کمک می‌کند تا فرهنگسازی‌های کاملی در این زمینه انجام شود. هفتم، فرهنگسازی به کمک چالش‌های زیست محیطی بومی و چالش‌های فرهنگی که کمک می‌کند فرهنگسازی در این حیطه‌ها با دقت بیشتر انجام شود. هشتم؛ توجه به دسترسی کودکان به اطلاعات و ایجاد امنیت برای آنان. نهم؛ فراوانی و دردسترس بودن و بی‌وقفه کار کردن و توجه به گزارشات خرابی. دهم؛ ارائه این پیام‌رسان‌ها با طوفان تبلیغاتی.

در نظر گرفتن همه این گزینه‌ها باعث می‌شود که پیام‌رسان‌های بومی هم بتوانند هم‌پا با پیام‌رسان‌های خارجی نیاز مردم به ارتباط سازنده و پویا و مؤثر را فراهم کنند و تبعات این امر باعث رونق شکوفایی اقتصادی و پیشرفت در حوزه آی‌تی و اخبار اطلاعات می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 54225 ساعت خبر : 11:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54225
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات