چه کسانی دیابت نمی‌گیرند ولی زرتی می‌میرند؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «تحقیقات کارشناسان تغذیه نشان می‌دهد: کسانی که صبحانه نمی‌خورند ۲۰ درصد بیشتر از کسانی که صبحانه می‌خورند احتمال ابتلا به دیابت دارند.»

البته صبحونه داریم تا صبحونه. طرف صبح شنبه از خواب پا می‌شه و پیتزای از دیشب مونده رو به زور سس و دوغ می‌ده پایین. صبح یکشنبه نصف ماهی‌تابه رو پر روغن سرخ‌کردنی می‌کنه و ده تا تخم مرغ می‌شکنه توش و با نوشابه می‌ده می‌ره پایین. دوشنبه صبح چون دیرش شده، تا از خواب بیدار می‌شه دو قالب کره‌ی صنعتی رو می‌چپونه لای نون و می‌ذاره تو دهنش و با انگشت شصت فشار می‌ده که بره پایین. سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه هم هرچی تو یخچال پیدا کنه رو با یه مقدار شکلات صبحانه‌ی پر از قند و چربی قاطی می‌کنه می‌خوره. صبحونه‌ی جمعه‌ها که سندش خورده به نام کله‌پاچه. یه دست کامل کله‌پاچه رو تک نفری می‌خوره و هر کس هم بخواد دست به کله‌پاچه‌ش بزنه جوری عربده می‌زنه که خود گوسفنده بلند می‌شه می‌گه: داداش به اعصابت مسلط باش. من مال توئم. هیچ‌کس نمی‌تونه من رو از تو بگیره. تو فقط آروم باش عزیزم.

خلاصه این آدم‌ها نه تنها احتمال ابتلا به دیابت‌شون ۲۰ درصد کمتر از آدم‌هایی که صبحونه نمی‌خورن نیست، بلکه ۱۰۰ درصد زودتر از کسی که دیابت و هپاتیت و ایدز و سرطان و حصبه داره و دیروز هم با اتوبوس تصادف کرده و الآن تو کماست، زودتر می‌میرن.

پایان پیام

کد خبر : 53955 ساعت خبر : 2:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53955
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات