ژاپنی‌ها و بحران پیری

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آمارهای دولتی در ژاپن نشان می‌دهد که بیش از دو میلیون فرد بالای ۹۰ سال در این کشور زندگی می‌کنند. سال گذشته پلیس ملی ژاپن اعلام کرد این کشور از بحران زوال عقلی رنج می‌برد و در سال ۲۰۱۵ گم شدن بیش از ۱۲ هزار فرد مبتلا به زوال عقلی گزارش شده است در حالیکه بسیاری از آنان در مدت چند روز پیدا شده و اجساد ۴۷۹ نفر نیز پیدا شده است.

ظاهراً سیاست‌های تغذیه در ژاپن و رفاه اجتماعی باعث شده که این روزها از بحران جمعیت میانسال رنج ببرن. برای همین چند پیشنهاد برای تعدیل جمعیت و جوانگرایی آن داریم. اول یک مربی درجه یک بیاوریم، مربی درجه یک جوانها را در ترکیب می‌چیند و میانسال‌ها باید با بیمه و بازنشستگی سرو کله بزنند. دوم ماشین‌های خاص را وارد کنید، شاید باورتان نشود اما بعضی از کشورها با همین مرگ‌ومیر جاده‌ای جمعیتشان را متعادل می‌کنند. سوم اینکه میانسالان ژاپنی را برای کارهای اداری بفرستید، خودشان متوجه می‌شوند که بیرون آمدن از خانه آن‌هم برای کار اصلاً به صلاحشان نیست.

ازدواج آسان را ترویج کنید کسی که سه سال پی وام ازدواج باشد، قید نود سالگی را می‌زند. به جای سوشی و ماهی، کالباس و سوسیس و فست‌فود را به غذاهایشان وارد کنید، به جای فرهنگ کار، فرهنگ تلگرام‌بازی در محیط کار را ترویج دهید، به جای کار کردن بی‌وقفه تا هفتاد سالگی، بگذارید ژن‌هایشان را ویرایش کنند. به‌جای ورزش کردن، تماشای ورزش را نهادینه کنید. به‌جای بالا رفتن سن امید روی تخصص برخی از رانندگان خطی در ناامید کردن مردم کار کنید. به‌جای استفاده از مترو از ماشین‌های تک سرنشین استفاده کنید، به‌جای احترام به والدین، یادشان بدهید که با تلگرام حال و احوالشان را بپرسند. همه اینها بسته‌های تضمینی جوانگرایی و تعدیل جمعیت ویژه ژاپنی‌هاست. البته بسته‌های چینی هم داریم که به‌خاطر کیفیت پایین توصیه نمی‌کنیم.

پایان یپام

کد خبر : 54170 ساعت خبر : 6:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54170
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات