که وام آسان نمود اول

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شبکه بانکی با اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از ابتدای مردادماه سال جاری تا پایان هفته ششم به بیش از ۳۱۰ هزار نفر از متقاضیان، وام پرداخت کرد.

ملت طرح‌های ضربتی و انجام کارها در دقیقه نود هستیم به این سبک از زندگی عادت کرده‌ایم. برنامه‌ریزی حلقه گمشده زندگی اجتماعی و فردی ماست. برای این عدم برنامه‌ریزی‌ها بهانه‌های خوب و به‌روزی هم داریم. این بی‌برنامگی در میان مدیران رده‌بالا هم ریشه دوانده‌است. به‌نظر می‌رسد از ماندن در نقش خود روی چارت سازمانی‌مان طفره می‌رویم، ترجیح می‌دهیم خلاقیتمان را در محول کردن کارها به دیگران بروز دهیم.

وام ازدواج قرار است اولین خوان از هفت‌خوان رستم ازدواج باشد اما مثل نوش‌دارو دیر رسید، بعد از همه قسط‌ها و بدهی‌ها. بانک مرکزی با تسهیل شرایط سعی کرد متقاضی‌ها را راضی نگه‌دارد اما هنوز دوندگی‌ها برای جور کردن ضامن برای خیلی‌ها ادامه دارد. بانک‌ها ساز خودشان را می‌زنند آنها هنوز مشتری‌ها را به بهانه نداشتن دو ضامن معتبر سرمی‌دوانند در حالی‌که در شرایط جدید بانک مرکزی باید با یک ضامن معتبر هم کارتان راه بیفتد. برخی بانک‌ها هم هنوز بهانه بسته بودن سایت‌ها را می‌آورند. آن‌ها شما را در نوبت انتظار می‌گذارند، ظاهراً قرار است این وام به نوادگان شما داده شود البته اگر تا آن زمان مشکل ضامن معتبر حل شده باشد. اعتبار مالی هم بهانه آخر بانک‌هاست، آن‌ها حتی با وجود فشارهای بانک مرکزی سعی نکرده‌اند بهانه‌های سر راست‌تری پیدا کنند، به همان بهانه‌های همیشگی استناد می‌کنند. برای گرفتن تسهیلات باید گواهی اشتغال به کار هم عروس و هم داماد را ارائه بدهید، دانشجو بودن مثلاً عروس هم مشکل را حل نمی‌کند، به‌نظر می‌رسد گره کور وام ازدواج قرار نیست به این سادگی‌ها باز شود. بانک‌ها بدهکاری‌های دولت را بهانه به آنها را بهانه می‌کنند برای شانه‌خالی کردن از پرداخت وام. باید برای این بهانه‌ها فکری کرد، ظاهراً روال برنامه بانک‌ها بر این‌است که عطای وام را به لقای آن ببخشید و قید گرفتن این وام را بزنید.

پایان پیام

کد خبر : 53352 ساعت خبر : 6:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53352
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات