گیاهخوارها تنبل نیستند

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: راستش شما که غریبه نیستین، چندباری تو زندگی تصمیم گرفتم گیاهخواری رو امتحان کنم، هم به‌خاطر سلامتی هم اینکه تو سبد خریدمون همیشه به بخش سبزیجات و غلات اهمیت زیادی نمی‌دادیم، یعنی سریال‌های خونگی و خوردن هله‌هوله‌مون به‌راه بود ولی برای خرید سبزی خوردن انواع و اقسام بهونه‌ها رو می‌آوردم از اینکه تمیز کردنش سخته تا اینکه وقت ندارم و مطمئن نیستیم که با روش بومی خودم کاملاً تمیز بشه، خلاصه اینکه گیاه‌خواری حتی قبل از کار تو معدن سخت‌ترین کار دنیاست، تو نگاه اول باید آدم‌های زیادی رو مجاب کنی که برای لایک خور بالا و به‌چشم اومدن تو شبکه‌های اجتماعی این کار رو پیش نگرفتی، بعد باید از درباره سبک زندگی سالم‌ت بگی و حتی از اینکه به گرم شدن کره زمین با خوردن گوشت کبابی واستیکی کمک نکنی، با افتخار یاد کنی، همین باعث می‌شه خیلی‌ها کل حرکتت رو کلیشه‌ای و نمایشی بدونن و به انوع و اقسام روش‌ها بخوان از تصمیمت منصرفت کنن، وقتی شیر و تخم‌مرغ رو هم برای خودت منع کنی یه خام گیاه‌خوار کاملی، بدنت برای تأمین انواع ویتامین‌ها، روی، سلینیوم، ویت بی ۱۲ حسابی تو دردسر می‌افته، دانشمندان می‌دونن معمولاً با استفاده از مکمل‌ها هم این مشکلات حل نشده باقی می‌مونن! گیاهخواری به‌صورت کامل هنوز هم رؤیای دور از دسترس منه اما این روزها با خودم کنار اومدم و تنبلی رو کنار گذاشتم و خودم رو عادت دادم به خوردن سبزیجات تازه تو سبد تغذیه خونوار!

 ‌زندگی خالی از کلسترول

وقتی تصمیمت رو می‌گیری تا گیاهخوراری رو امتحان کنی، دورنمای قشنگی از زندگی رو می‌بینی، یه ‌زندگی خالی از کلسترول و حمله قلبی که آدم‌های تو این عصر با هیچ‌چیز عوضش نمی‌کنن اما میل خوردن گوشت یه جورایی انگار با آدم باقی می‌مونه، سخت‌ترین بخش و چالش انگیزترین قسمت گیاهخواری کنترل همین بخشه، همینه که باعث می‌شه گیاهخوارها تو نظر عامه مردم آدم‌های عجیب‌و غریبی به نظر برسن که هیچ‌وقت هوس خوردن گوشت نمی‌کنن. گیاهخواری هم آداب خودش رو داره، باید حواست به بهم‌نخوردن تعادل مواد ریز مغذی تو بدنت باشه، شنیدن حرف‌های خوب و عملی کردنشون و اینکه می‌بنیم گاهی برای نجات زمین از خودمون شروع می‌کنیم، همیشه انگیزه خفته دیگران رو هم بیدار می‌کنه اما باید حواسمون به قوای بدنی‌مون هم باشه، به جایگزین‌ها و به تغییر رژیم و بدست آوردن پروتئین از منابع دیگه. اگر شما از اون‌دست آدم‌ها هستین که برای نجات خودتون و نجات زمین این سبک زندگی رو امتحان کردن، ما پی‌نوشتی‌ها به شما افتخار می‌کنیم!

بهترین درس گیاهخواری

سبک زندگی این روزها مون، برگرفته از دغدغه‌ها و تنش‌ها و ترافیک ذهنیمونه. کنار همه این دغدغه‌ها باید به سلامتی به عنوان یه اولویت انکار نشدنی نگاه کنیم، گیاه‌خواری کنار همه مزایا، معایب زیادی داره که باعث می‌شه در مواردی سلامتی فرد به‌خطر بیفته. داشتن رژیم متعادل گیاهی، بهترین نسخه برای اونهایی که به سلامت خودشون و سلامت زمین همزمان فکر می‌کنن. گیاهخواری بیشتر از سبک زندگی، می‌تونه یه حرکت نمادین و اعتراضی به کشتار بی‌رویه حیوانات روی زمین باشه وقتی تبدیل به سبک زندگی می‌شه مسئولیت آدم رو در قبال خودش و جامعه بیشتر می‌کنه و این بهترین درسیه که می‌شه از گیاهخواری گرفت!

کد خبر : 53816 ساعت خبر : 8:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53816
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات