یخچال خالی کم تحرکی را دور می‌زند

یخچال خالی کم تحرکی را دور می‌زند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر علیرضا رئیسی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به علل مرگ ایرانیان، گفت: «طبق آمارها از هر ۱۰ ایرانی بالای ۱۸ سال، ۹ نفر دچار کم تحرکی هستند و یک نفر سیگار می‌کشد.»

البته اون ۹ نفری که دچار کم‌تحرکی هستند اگر یه بازنگری تو اپلیکیشن‌های تلفن همراهشون داشته باشن و بعضی از اونها رو عوض کنن و تغییر بدن می‌تونن به زندگی برگردن. اون یه‌نفری هم که سیگار می‌کشه اگر به جای ناله کردن و پُست کردن ناله‌هاش وقت سیگار کشیدن تصمیم بگیره روی اراده‌ش کار کنه، می‌تونه به زندگی برگرده. بالاخره همین سیگار و کم‌تحرکی از عوامل اصلی سرطان هستند و سرطان هم که این روزها انگار همین حوالی می‌گرده و حواسش به همه‌مون هست.

برای دور زدن کم‌تحرکی می‌شه به چند تا نکته توجه کرد. اول اینکه فاصله یخچال تا تختخواب و یخچال تا کاناپه رو تغییر بدین این جوری مسیر بیشتری تو خونه راه می‌رین، دوم اینکه یخچال رو خالی نگه دارین تا برای پر کردنش مجبور بشین برین از خونه بیرون و بلکه اون وسط یه کار و باری هم پیدا کردین. سوم اینکه وای‌فای رو قطع کنین و خودتون رو غافلگیر کنین. چهارم اینکه برای برنامه گذاشتن با دوستاتون از تلفن استفاده نکنین، برنامه‌ها رو حضوری ردیف کنید تا سرانه پیاده‌روی رو هم بالا ببرین. پنجم اینکه ده‌هزار قدم بردارین و لایوش رو پخش کنین، این جوری هم خودتون ورزش می‌کنین هم می‌تونین بقیه رو به چالش ده هزار قدم در روز پیاده روی چهل روزه، دعوت کنین. اصلاً مشهور می‌شین با همین هشتگ کلی هم فالوئرهاتون زیاد می‌شه. ششم باور کنین که با نشستن و کم‌تحرکی قرار نیست ژن‌هاتون ویرایش بشن و تبدیل به ژن‌های خوب بشن. درباره ترک سیگار هیچ نسخه‌ای وجود نداره غیر از اینکه یه چالش درست و حسابی با خودتون راه‌بندازین و به بقیه ثابت کنین که می‌خواین زنده بمونین، فقط این وسط گول تبلیغات سیگارهای الکترونیکی رو نخورین که از چاله در میاین و می‌افتین تو چاه!

پایان پیام

کد خبر : 53800 ساعت خبر : 8:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53800
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات