آقای شجریان، شیشه عمرتان از آب حیات سرشار باد

آقای شجریان، شیشه عمرتان از آب حیات سرشار باد

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: همه ما دوست داریم حتا تلخ‌ترین مضمون‌ها را هم با شکلی زیبا بشنویم. اقتضا و تبهّر هنر این است سخن گزنده را به زیبایی، آراسته کند. زیبایی برای هر انسانی از هر ملیت، نژاد و زبانی، دلخواه و مطلوب است. حالا حساب کنید سخن زیبا، با زبان هنر بیان شود. آن‌وقت است که زیبایی ضرب‌در هزار می‌شود. انسان مدرن، در روزگارانی زندگی می‌کند که آمیزه‌ای از زمختی و خشونت است. روزگارانی که با نوای ناموزونش شبیه بازار مسگرهاست.

مهم‌ترین دلخوشی برای بشر امروز این است که گوش بسپارد به لطافت موسیقی که درمانگر است. دردهایی هست که با هیچ دوایی درمان نمی‌شود اما ساحت هنر، خصوصاً موسیقی، می‌تواند امیدبخش درمان باشد. آن‌چنان‌که افلاطون هم موسیقی را به‌عنوان نیرویی برای آرام ساختن روان انسان می‌پنداشت.

آقای شجریان، شیشه عمرتان از آب حیات سرشار باد

قرن‌ها پیش افلاطون بزرگ گفت: «موسیقی خارق‌العاده است، زیرا ریتم و هارمونی، راه خود را به درونی‌ترین بخش روان گشوده و ارتباط عمیقی با آن برقرار می‌کنند، و اگر کسی به‌درستی آموزش دیده باشد، از زیبایی آن بهره می‌برد». بله، نوای موسیقی می‌تواند التیام‌بخش باشد. به‌ویژه اگر ساز، دست کسی باشد که عاشق مردمان سرزمینش است. مخصوصاً اگر نوای ساز با صدای محمدرضا شجریان همراه شود. صدایی که برای دوستدارانش حُکم آرام جان دارد و ضمادی است بر زخم‌های کهنه و تازه روح و روان. شجریان برای ایران، مصداق سخن افلاطون است که با موسیقی ارتباطی عمیق برقرار کرده و به کمال از زیبایی آن بهره برده است.

استاد شجریان که بسیاری او را با نام تاج موسیقی صدا می‌زنند، سال‌هاست سخاوتمندانه زیبایی را تقدیم هنردوستان کرده است. مردم این سرزمین، خو گرفته‌اند به نوای دلنشین او. زادروز محمدرضا شجریان در نخستین روز ماه مهر، برای دوستداران شوالیه موسیقی، بسی خوش‌یُمن است. ما هم از طرف پایگاه خبری گلونی، تولد استاد برجسته موسیقی، محمدرضا شجریان را تبریک می‌گوییم و آرزو می‌کنیم از نفَس و گزند بدخواهان دور باشد. آقای شجریان، شیشه عمرتان از آب حیات سرشار باد…

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 54298 ساعت خبر : 10:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54298
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات