اختصاص اعتبار ملی به بزرگراه الیگودرز- خوزستان

اختصاص اعتبار ملی به بزرگراه الیگودرز- خوزستان

استاندار لرستان گفت: اعتبار ملی به پروژه بزرگراه الیگودرز- خوزستان اختصاص یابد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، دکتر سیدموسی خادمی در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی و توسعه الیگودرز ضمن تقدیر از حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این شهرستان، اظهار کرد: روستاهای این شهرستان هنوز مستحق حمایت و کمک ویژه هستند.
وی با اشاره به اقدامات موثر نظام جمهوری اسلامی ایران در توسعه روستاها، تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های خوبی که بعد از انقلاب اسلامی برای توسعه روستاها انجام شده همچنان نیاز به اعتبارات روستایی از محل بودجه ملی است.
استاندارلرستان به زیرساخت‌ها و پروژه‌های بزرگ استان اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین هدیه‌ای که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه می‌توانند به شهرستان الیگودرز بدهند تخصیص بودجه ملی سال ۹۷ به پروژه بزرگراه الیگودرز- خوزستان است چراکه نقش موثری در رونق اقتصادی منطقه دارد.

اختصاص اعتبار ملی به بزرگراه الیگودرز- خوزستان

اَلیگودَرز مرکز شهرستان الیگودرز و در شرق استان لرستان و با جمعیت ۹۰٬۷۹۹ در سال ۱۳۹۵ بعد از خرم‌آباد، بروجرد و دورود و کوهدشتپنجمین شهر پرجمعیت لرستان است. شهر الیگودرز در دامنه کوهستانی و با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان شرق استان لرستان است؛ همچنین، از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است.

دیرینگی آن به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد. الیگودرز در گذشته از چهار محلهٔ ورزندان، مجیان، ده تیرانی و ده محمدرضا تشکیل شده بود هرچند که توسعه اخیر شهر این مرز بندی را نامحسوس کرده‌است. این شهر از سال ۱۳۳۹ دارای نماینده در مجلس شورای ملی می‌باشد.

پایان پیام

کد خبر : 54931 ساعت خبر : 1:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54931
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات