این مردم سیاست‌زده

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: دقیقا ما هستیم این مردمان سیاست‌زده که شب و روزمان را با دنبال کردن وقایع سیاسی می‌گذرانیم. البته فقط می‌گذرانیم ها، چون کار دیگری از دست‌مان برنمی‌آید.

آماری که از مطالعه روزنامه‌ها در کشور منتشر شده است نشان می‌دهد که مردم هم بیش‌تر موضوعات سیاسی را دنبال می‌کنند. طبق این آمار اخبار و موضوعات سیاسی با داشتن سهم ۱۴ درصدی رتبه اول را در بین موضوعات مورد مطالعه دارد.

تازه این فقط آمار روزنامه‌هاست. شبکه‌های تلویزیون و رادیو داخلی و اخبارهای ان‌ور آبی را هم اگر در این آمار بیاوریم یقینا درصد قابل توجهی خواهد شد. اگر دقت کنید حتی در جوامع کوچک و مکان‌های عمومی هم این اخبار سیاسی است که دهان به دهان می‌چرخد. مثلا هیچوقت شده در تاکسی بنشینید و از خبرهای محیط زیستی بحث باشد؟

خب یک عده از مردم راستش انگار هیچ کاری ندارند جز پیگیری کردن همین اخبار سیاسی. معمولا خودشان هم در این زمینه صاحب‌نظر می‌شوند و مصیبت آن‌ وقتی است که فکر می‌کنند به سبب همین دنبال کردن خبرها و گاهی هم شایعات صلاحیت تفسیر اتفاق‌های سیاسی کشور را هم دارند.

بد نیست در بین این همه تفسیر سیاسی به وضعیت اجتماعی کشور هم توجه کنیم. و یا به اخبار فرهنگی و هنری. دانستن شرایط سیاسی کشور خوب است اما نه این‌که فقط و فقط در همین یک بعد حرکت کنیم. شرط می‌بندم اگر از این ۱۴ درصد راجع به موفقیت‌های فرهنگی و هنری، ورزشی و یا حتی علمی کشور سوال کنید با سطح بسیار پایینی از دانستگی رو به رو خواهید شد.

پس اگر درختان قطع شوند برای کاغذهایی که قرار است یک سری اخبار تکراری را با تیترها و عناوین مختلف منتشر کنند نباید اعتراض کنیم. این خود ما هستیم که چنین تقاضایی داریم.
آنقدر سیاسی سیاسی کردم در این متن که من هم شدم یکی از همین سیاست‌زده‌ها.

یک روزهایی آن‌قدر فضای خانه، محل کار، وسایل نقلیه عمومی و … پر می‌شود از اخبار و تعبیر و تفسیرهای سیاسی، با خودم می‌گویم عجب خوش گفت آقای شاعر که: جای مردان سیاست بنشانید درخت، تا هوا تازه شود…

پایان پیام

کد خبر : 55345 ساعت خبر : 12:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55345
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات