بزرگترین تعزیه کشور در فسا برگزار شد

بزرگترین تعزیه میدانی کشور با حضور ۲۵۰ بازیگر در صحرارود فسا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بزرگترین تعزیه میدانی کشور روز جمعه( ه مهرماه) در روستای صحرارود فسا برگزار شد، این آیین مذهبی در تپه‌های حضرت صاحب‌الزمان (عج) روستای صحرارود در زمینی به وسعت ۲ هکتار برگزار شد.

 این تعزیه با عنوان «از کوفه تا کوفه» وقایعی از ورود مسلم به کوفه تا ورود حضرت زینب(س) و دیگر اسرای عاشورا به کوفه را روایت می‌کند و هدف این تعزیه آشکار کردن چهره نفاق بود.

 تحقیق و پژوهش وقایع این تعزیه توسط شکر‌الله خاکرند و مهدی محمدی کرمانی از اساتید دانشگاه شیراز انجام شده است و محمود سیمکانی و وحید بنده‌خدا متن این تعزیه را به رشته تحریر درآورده‌اند.

 طراحی دکور المان‌های این تعزیه توسط انجمن‌ هنرهای تجسمی اداره ارشاد فسا و زیر نظر لیلا کسایی، لیلا دستان و حسن شیروانی انجام شده است و سرپرست هیئت تعزیه عاشوراییان، سیروس دستان و بهمن دستان سرپرستی این تعزیه میدانی را بر عهده دارند.

۲۵۰ بازیگر در این تعزیه نقش‌آفرینی کردند و در واقع از همه گروه‌های سنی در این آیین مذهبی حضور داشتند و به گفته رئیس اداره ارشاد فسا تعزیه بزرگ صحرارود قدمتی ۲۵۰ ساله دارد و  نزدیک به ۵۰ هزار نفر از این تعزیه استقبال کردند.

 آیین مذهبی تعزیه بزرگ صحرارود در سال ۹۰ ثبت ملی و مذهبی شده است و  موضوعات این تعزیه هر سال با تحقیق، مطالعه و پژوهش مطالب آن انتخاب می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 54533 ساعت خبر : 10:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54533
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات