تهران کجای این آمار است؟

تهران کجای این آمار است؟

در یک رتبه‌بندی بین‌المللی مربوط به ۱۰۰ شهر جهان مشخص شد که کلکته در هند، نامناسب‌ترین و دوسلدورف در آلمان مناسب‌ترین شهر برای رانندگان هستند.

پایگاه خبری گلونی، نسیم نوحه‌خوان: در بدو ورود به هر کشوری بعد از زبان رسمی آنجا، نحوه رانندگی شهروندان که نشان‌دهنده فرهنگ و ادب است مورد توجه قرار می‌گیرد.

تهران کجای این آمار است؟

نظم از خود فرد شروع می‌شود و به مراتب بزرگتر شده و به یک نظم کلی در جامعه می‌رسد. اگر در خیابان‌های شهرهای اروپایی از جمله دوسلدورف آلمان قدم بزنیم شاهد خطوطی منظم از ماشین‌ها می‌شویم و افرادی را می‌بینیم که امور خود را به دقیقه ۹۰ واگذار نکرده‌اند و راننده‌ای طلبکار راننده‌ی دیگری نیست. در این بین اگر پیکان جوانانی با راننده خوشحال ایرانی تباری هم دیده شود همین رویه تکرار می‌شود، گویا که در آن ممالک ویروس نظم و فرهنگ رانندگی امری مسری است. ولی خدا آن روز را نیاورد که همین راننده پیکان جوانان پایش به تهران باز شود، تمام قوانین راهنمایی و رانندگی یا معنای خود را از دست می‌دهند و یا معنای جدیدی برایشان تعریف می‌شود.

چراغ زرد که در همه جای دنیا به این معناست که راننده محترم احتیاط کن و سرعت خود را کاهش بده که چراغ قرمز خواهد شد، در ایران یعنی رنگ چراغ تا لحظاتی بعد قرمز می‌شود راننده محترم بیشتر پدال گاز را بیشتر فشار دهید تا پشت چراغ قرمز نمانید. و یا تابلو عبور ممنوع که از نامش پیداست به چه معناست در ایران برای کوتاه شدن راه از این مسیرهای ممنوعه استفاده می‌شود دیگر بماند که چه همهمه و ترافیکی بوجود می‌آید.

تهران کجای این آمار است؟

از پارک کردن در ایستگاه‌های اتوبوس و پارک دوبل کردن در خیابان‌ها بگذریم به نزاع خیابانی بین عابر و سواره می‌رسیم که در رد شدن از خیابان از هم سبقت می‌گیرند و انگار به هر سواره‌ای که بیشترین عابر را زیر بگیرد به قید قرعه جایزه‌ای تعلق می‌گیرد.

به نظر می‌رسد مردم از زندگی سیر شده‌اند که برای مردن با وسایل نقلیه بیشتر تلاش می‌کنند، جان و زندگی خودشان است به کسی چه ربطی دارد ولی شهر و فرهنگ رانندگی شخصی نیست که به خاطر عجله یک فرد خیابانی بسته شود و نظم رانندگی زیر سوال برود. برای اینکه وضعیت رانندگی تهران به پای کلکته هند نرسد دو راه حل وجود دارد یا اینکه واژه رانندگی از فرهنگ لغات معین و دهخدا حذف شود و یا تبادل راننده با کشورهای اروپایی داشته باشیم تا فاصله طبقات رانندگی هم همانند سایر فاصله‌ها حفظ شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 55171 ساعت خبر : 12:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55171
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات