خرم‌آباد و چالش نخاله‌های ساختمانی

خرم‌آباد و چالش نخاله‌های ساختمانی

پایگاه خبری گلونی، محسن تیزهوش: خرم‌آباد در مرکز استان لرستان در حال حرکت به سمت تغییر در ساخت‌وساز است؛ این رویکرد سبب تولید نخاله‌هایی می‌شود که در نقاط گوناگون رها شده و زیبایی شهر را خراب می‌کنند؛ در حالی اطراف خرم‌آباد میزبان نخاله‌های ساختمانی است که همچنان مشکل کمبود فضای سبز در آن به چشم آمده و موضوع کمربند سبز این شهر نیز به دست فراموشی سپرده‌شده است. در سال‌های گذشته از حجم این پسماندها کم شده اما همچنان از آن به عنوان یک مشکل در محیط زیست شهر خرم‌آباد یاد کرد.

خرم‌آباد و چالش نخاله‌های ساختمانی

در این بین به جهت مدیریت این پسماندهای ساختمانی موضوع نظارت، پایش و استفاده از ابزارهای قانونی بدون شک موثر است. این درحالی است که صنعت ساختمان در تولید گازهای گلخانه‌ای نقش داشته و ما می‌توانیم از طریق بازیافت و استفاده از این نخاله‌ها در فعالیت‌های عمرانی، این مواد اولیه را به چرخه مصرف بازگردانیم؛

در حقیقت این یک راهبرد مناسب برای داشتن یک اقتصاد سالم بر اساس حفاظت از داشته‌های طبیعی است. از سوی دیگر این چالش می‌تواند به کانون‌های تولید گردوغبار نیز تبدیل شود. صنعت ساختمان و رشد آن در شهرهایی که به سمت تغییر می‌رود، هیچگاه بدون هزینه نبوده و نیست؛ پسماندهای این صنعت همواره به عنوان یک چالش گریبان محیط زیستِ انسانی را گرفته و سرمایه‌های اولیه را از بین برده که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت شهری انسان محور این چالش را به یک فرصت تبدیل کرد.

 

پایان پیام

عکاس: محسن تیزهوش

کد خبر : 55679 ساعت خبر : 12:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55679
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات