عجایب چک در ایران

سخنگوی دستگاه قضا: مدتی پیش گفتم موردی بود که در طول ۴ ماه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ برگ چک از یک شعبه بانک تحویل آقایی شده که این آقا در مدت کوتاهی از بانک های مختلف ۶۴۰ فقره چک برگشتی داشته است. بانک مرکزی و بانک ها باید از این موضوع مطلع شوند و دیگر برای چنین فردی چک صادر نکنند و این ۲۸۰۰ فقره که گفتم بسیاری از آن بعد از برگشت چک‌های قبل بوده است. اخیرا نیز به مورد مشابهی برخورد کردیم، آقایی از بانک‌های مختلف تعداد کثیری چک برگشت خورده دارد و عدد آن بالای ۴۰۰ است. باید در اینباره بانک مرکزی و بانک‌های دیگر توجه بیشتری کنند تا برای خود و مردم و قوه‌ قضائیه دردسر ایجاد نشود.

پایگاه خبری گلونی، نسیم نوحه‌خوان: در این شرایط که بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده و نکرده بیداد می‌کند، هر شخصی باید به فکر خوداشتغالی خودش باشد و به هر نحوی که شده گلیمش را از آب بیرون بکشد. در این بین جوانان مستعد و باهوشی هستند که اگر آب بود شناگر ماهری می‌شدند، می‌توانستند چرخه اقتصادی یک مملکت را بدست بگیرند. شغل‌هایی را بوجود آوردند که هم خود مشغول شوند و هم عده‌ای را سرکار گذارند. این شغل‌ها دارای ویژگی‌هایی است که صبور و شکیبا بودن افراد بسیار مهم است و با گفتن عجله کار شیطان است عده‌ای را منتظرآخر فلان سال و فلان ماه می‌گذارند و به آنان درس شکیبایی می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های این شغل‌ها پرستیژ و کلاس بالای آن است که افراد بدون کمترین زحمت و تلاش هر چه را که اراده کنند می‌توانند تهیه کنند.

در مراسم‌های خواستگاری در مواردی دیده شده که از آقای داماد پرسیده شده شغل شما چیست و با شنیدن جمله چک کش هستم، از فرط خوشحالی دختر طفل معصوم را بدون چون و چرا روانه خانه بخت کرده‌اند. از جمله ویژگی‌های این شغل امکان ایجاد مشاغل جانبی می‌باشد. شرخرها از همکاران چک کش‌ها هستند اما با این تفاوت که در مقابل چک کش‌ها قرار می‌گیرند. شرخرها انسان‌هایی نمک‌نشناس هستند با اینکه می‌دانند این شغل را از صدقه سری چک کش‌ها دارند ولی با این وجود در جدال با آنها هستند. در این اوضاع گرانی و تورم چک کش‌ها به فکر اقتصاد کشور هم هستند و با کشیدن چک با ارقام مختلف گرانی را خنثی می‌کنند و روی تورم را کم می‌کنند.

از جنبه‌های دیگری هم می‌شود به این شغل نگاه کرد. جوانان بینوا که تفریح و سرگرمی درست و درمانی ندارند که همه انرژی‌هایشان را تخلیه کنند با به دست گرفتن یک فقره دسته چک و کشیدن چک در مغازه‌های لوکس و لاکچری هم دلی از عزا درمی‌آورند و هم به ریش فروشندگان می‌خندند. حالا یکی نیست که به مسئولان بگوید که چگونه دلتان می‌آید این همه دلخوشی را یکجا از یک عده بگیرید و عده‌ای را بیکار کنید، حالا بین این همه باثباتی چند تا چک بی محلم هم ردو بدل شود که آب از آب تکان نمی‌خورد.

پایان پیام

 

کد خبر : 55168 ساعت خبر : 12:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55168
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات