فیلم زرد و شرمگین

پایگاه خبری گلونی، نسیم نوحه‌خوان: زرد نخستین ساخته مصطفی تقی‌زاده است که روایتی داستانی دارد. کار این کارگردان متاثر از کارهای اصغر فرهادی و درباره الی است. می‌توان گفت فیلم به دلیل فصل فیلمبرداری، زمان اکران و زردی چهره افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی، زرد نامیده شده است.

کارگردان سعی بر این داشته است که با نشان دادن جمعی از مشکلات اجتماعی و فردی در دل داستان احساسات مخاطب را جریحه‌دار کند. مشکلاتی چون فرار مغزها، شرایط زندگی نخبه‌ها، مرگ، فقر، کلاهبرداری به دلیل فقر، عشق و خیانت را به تصویر بکشد. ولی قصه غالب فیلم نحوه زندگی اغلب نخبه‌های مملکت است که با نوع تفکر و استعدادی که دارند از جایگاه مطلوبی برخورد نیستند و طبیعت زندگی آنها در محله‌های متوسط نشینی همچون منیریه شکل گرفته است.

می‌توان نحوه برخورد افراد نخبه در مواجه با مشکلات را در فیلم نظاره گر شد که در این بین فرامرز با بازی مهرداد صدیقیان خوش درخشید و بیشتر به خود واقعی‌اش نزدیک بود در حالی که بازی سایر بازیگران مثل ساره بیات، بهاره کیان افشار و شهرام حقیقت دوست کاملا معمولی بود و بهرام رادان که سعی در ایفای نقش قهرمان داستان را داشت، عاشق دل خسته قدیمی که برای مشکل معشوقه سابقش خودش و سایرین را به آب و آتش می‌زد. این اثر اجتماعی بیانگر فقر اقتصادی و فقر فکری قشری از جامعه است که بخاطر فشارهای زندگی حاضر به معامله های معقول و غیر معقول هستند و از خود افرادی نامطمئن همچون رحیم کبد را می‌سازند.

در آخر می‌توان به عشق نهال نسبت به شوهرش اشاره کرد که به خاطر حامد از تنها پدرش می‌گذرد و تمام علایق حامد را می‌شناسد و به آنها احترام می‌گذارد تا جایی که برای جسم بی‌روح حامد خود را آرایش می‌کند در حالیکه حامد داستان پیمان‌شکنی می‌کند و در قلب دیگری رابطه ناقصی را کلید می‌زند. زردی چهره شرمگین حامد است که در پایان داستان باقی می‌ماند.

پایان پیام

 

کد خبر : 55605 ساعت خبر : 7:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55605
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات