کتاب خوشنویسان استانبول نقد می‌شود

کتاب خوشنویسان استانبول نقد می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «خوشنویسان استانبول» با همکاری فصلنامه نقد کتاب هنر و حضور حمیدرضاقلیچ‌خانی، تورقای شفق، مهدی قربانی و ابوالفضل ذابح برگزار می‌شود.

نویسندۀ این کتاب دکتر سلیمان برک  که خود از خوشنویسان معاصر ترکیه و پژوهشگر هنر خوشنویسی تُرک است در این کتاب کوشیده تا در  مجموعه‌ای محدود، یکصد تن از خطّاطان استانبول را معرّفی نماید .این کتاب توسط ثریا منیری و مهدی قربانی از ترکی به فارسی ترجمه و با نام «خوشنویسان استانبول» منتشر شده است. این نخستین بار است که اطّلاعات جامعی دربارۀ یکصد هنرمند خوشنویس تُرک در مجموعه‌ای یکپارچه به مخاطبان ارائه می‌شود. تردیدی نیست که خوشنویسان تُرک، سهم بزرگی در رشد و گسترش هنر خوشنویسی در جهان اسلام داشته‌اند و همین امر، اهمّیت شناخت و بررسی شیوه‌ها و آثار آنان را روشن می‏‌کند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند ساعت ۱۶ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، پلاک ۲، طبقه همکف مراجعه کنند.

درباره موسسه خانه کتاب

«خانه کتاب» موسسه‌ای غیرانتفاعی و غیردولتی است که با هدف ارایه اطلاعات در زمینه کتاب‌های منتشر شده در ایران از سال ۱۳۷۲ آغاز به کار کرده است و پایگاه اینترنتی آن به منظور در دسترس قرار دادن اطلاعات کتاب‌ها درسال ۱۳۷۷ تأسیس شده است.

مشخصات کتاب‌شناختی تمام کتاب‌هایی که در کشور منتشر می‌شود، به انضمام معرفی کوتاه، تصویر روی جلد و نیز تصویر صفحات نخستین هر کتاب (تا قبل از متن اصلی)، دو روز پس از اخذ مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این پایگاه ثبت می‌گردد.

پایان پیام

کد خبر : 55086 ساعت خبر : 7:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55086
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات