مبلمان شهری مجموعه گردشگری کیو جوابگو نیست

مبلمان شهری مجموعه گردشگری کیو جوابگو نیست

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: “لطفا روی چمن‌ها ننشینید.” یا شاید “ببخشید، لطفا روی چمن‌ها بنشینید” حتما شما هم این جمله روی چمن‌ها ننشینید را در پارک‌ها روی کتیبه‌ها دیده‌اید یا حتی از باغبان شنیده‌اید. چمن‌ها برای زیبایی شهرها در اماکن تفریحی و پارک استفاده می‌شود. خب این‌ها قبول. چمن‌ها برای زیبایی هستند اما اگر در ان پارک یا محیط تفریحی صندلی نبود چه؟ حالا چاره چیست؟ روی چمن‌ها که اتفاقا اعلب هم نم‌دار هستند بنشینیم یا لبه سکوهای اطراف پارک؟
این دیگر ضرورتی است که باید طراحان فضای سبز از ابتدای کار فکرش را بکنند و اگر مبلمان شهری در مناطق مناسب و پارک‌ها مناسب با نیاز شهروندان تعبیه نشود دیگر چاره‌ای نیست جز نشستن روی همین چمن‌ها که قرار است تنها قسمت فانتزی ماجرا باشند.
این اتفاق در حال حاضر در مجاورت دریاچه‌ی کیو خرم‌آباد افتاده است. به دلیل کمبود صندلی اغلب مردم مجبورند روی چمن‌ها بنشینند.
خوشبختانه اطراف دریاچه به لحاظ امکانات مساحتی محدودیتی ندارد. می‌توان به راحتی در فواصل کوتاه نیمکت‌هایی قرار داد. یا حتی آلاچیق‌های کوچکی برای فصل پاییز و زمستان.

مبلمان شهری مجموعه گردشگری کیو جوابگو نیست

شاید برای بعضی از شهروندان پهن کردن یک زیرانداز و نشستن در جوار دریاچه لذت‌بخش باشد. خیلی‌ها از صندلی نشینی خسته می‌شوند که به پارک‌ها می‌روند. برای این شهروندان هم می‌توان جایگاه‌های مخصوص (همان سکوهای مخصوص نشستن) فراهم کرد.
مبلمان شهری باید هم به تعداد مناسب باشد که پاسخگویی نیاز شهروندان باشد و هم با توجه به سلایق مختلف در گونه‌های متفاوت طراحی شود.
دریاچه کیو یکی از پر طرفدارترین مناطق تفریحی شهر است. دسترسی به یک دریاچه آن هم در مرکز شهر بسیار بکر و قابل توجه است. حالا که شهر خرم‌آباد از چنین نعمت طبیعی برخوردار است بایستی شهرداری هم برای بهره‌برداری از این مجموعه امکانات لازم را فراهم آورد.
با این حجم بازدیدکنندگان دریاچه کیو حتی در ایام هفته، شهرداری باید به تعداد صندلی‌ها، محل قرارگیری آن‌ها و سایر امکانات رفاهی از جمله لامپ‌های روشنایی اطراف دریاچه بیشتر از قبل توجه نشان دهد.
آن‌چه مسلم است بقا و رونق همین اماکن تفریحی مستلزم برآورده شدن نیازهای رفاهی بازدیدکنندگان است.

پایان پیام

کد خبر : 54732 ساعت خبر : 1:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54732
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات