همه چیز درباره حکم فیفا علیه طارمی و پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز جمعه منابع رسمی در فدراسیون فوتبال تایید کردند که فیفا با ارسال حکمی باشگاه پرسپولیس را از دو پنجره نقل‌ و انتقالات و همین طور مهدی طارمی را به مدت چهار ماه محروم کرده است. دلیل صدور این رای، شکایت باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه از باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی بود.

ترجمه متن حکم صادر شده از سوی فیفا به این شرح است:

۱. ادعای باشگاه ریزه ‌اسپور ترکیه تا حدودی مورد موافقت قرار گرفته است.

۲. مهدی طارمی باید تا ۳۰ روز آینده مبلغ ۷۸۹۵۰۰ یورو بابت فسخ قرارداد خود با باشگاه ریزه ‌اسپور به این باشگاه ترکیه‌ای پرداخت کند.

۳. باشگاه پرسپولیس به صورت مشترک، مسئول پرداخت مبلغ فوق است.

۴. اگر در زمان مقرر چنین جریمه‌ای پرداخت نشود، سود پنج درصدی به این مبلغ ‌اضافه خواهد شد و کمیته‌ انضباطی فیفا مسئول بررسی چنین طرح و پیشنهادی است.

۵. فیفا و باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه باید خیلی سریع باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی را در جریان این رای قرار دهند و طریقه حل شدن این پرونده را به آنها اطلاع دهد.

۶. چهار ماه محرومیت از انجام هر گونه بازی رسمی برای مهدی طارمی تایید می‌شود. این چهار ماه از زمان صدور این اطلاعیه لحاظ می‌شود.

۷. باشگاه پرسپولیس برای دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی از جذب هر گونه بازیکن داخلی و خارجی محکوم خواهد بود.

بر طبق ماده “۵۸” اساسنامه فیفا این تصمیم قبل از تصمیم دادگاه عالی ورزش (CAS) گرفته می‌شود. درخواست برای تجدید نظر از دادگاه عالی ورزش باید نهایتا ۲۱ روز بعد از چنین رایی اعلام شود.

در این حال، باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از کلیه ظرفیت‌های قانونی در جهت اعتراض به رأی صادره در ارتباط با موضوع فیفا استفاده خواهد کرد و مهاجم محروم خود را تا زمان فراهم شدن شرایط قانونی، در بازی‌ها به کار نمی‌گیرد.

متن بیانیه به این شرح است: در تاریخ اول مهر ماه ۱۳۹۶ رأی صادره از فیفا در خصوص شکایت شرکت سهامی فوتبال ریزه‌اسپور تیر ملاری ترکیه از بازیکن مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس، به باشگاه ابلاغ گردید. برابر رأی صادره باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالات محروم گردیده و بازیکن نیز علاوه بر محرومیت چهار ماهه به مبالغ مالی جریمه شده است.

باشگاه پرسپولیس با اعتقاد به این که تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مقابل الهلال عربستان بازی خواهد داشت و در شرایط حساسی قرار دارد، ضمن استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی در جهت اعتراض به رأی صادره در دادگاه عالی ورزش، با احترام به آرای صادره از طرف فیفا و رعایت مقررات حرفه‌ای فوتبال، از بازیکن در بازی‌های پیش رو استفاده نخواهد کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، شرایط قانونی به نحو مطلوب مهیا و رعایت گردد.

باشگاه از کلیه هواداران فهیم و علاقه‌مند پرسپولیس همچنین اصحاب رسانه می‌خواهد در شرایطی که تیم نیاز به آرامش و تمرکز دارد، همچنان حمایت‌های بی‌شائبه خود را بیش از پیش از تیم دریغ ننمایند تا مجموعه حقوقی باشگاه با استفاده از ابزارهای حقوقی و مقررات قانونی در جهت باز شدن پنجره نقل و انتقالات و نقض رأی صادره از فیفا با توجه به مستندات خود از حقوق قانونی باشگاه دفاع و اقدامات لازم را انجام دهد.

پایان پیام

منبع: ایسنا

کد خبر : 54295 ساعت خبر : 8:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54295
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات