ویژگی‌هایی که دانشجویان علوم سیاسی را متمایز می‌کند

۳۰ ویژگی که دانشجویان علوم سیاسی را از سایر دانشجویان متمایز می‌کند.

پایگاه خبری گلونی، علی عمرانی (دانشجوی فعال رسانه‌ای در رشته علوم سیاسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور مرکز کرج):

۱- یک دانشجوی علوم سیاسی:

سیاست‌شناس، جویشگر سیاسی و جامعه شناس قهاریست؛ که می‌تواند جامعه را از حرکت‌های واپس گرایانه رهایی بخشد.

۲- یک دانشجوی علوم سیاسی:

فعالیت و مشارکت‌های سیاسی موثر آن در امور اجتماعی و سیاسی دارد. بطوری که تاثیر این ویژگی دانشجو بر صورت بندی و پیکره و هدایت سیاسی دولت تاثیر مثبتی می‌گذارد.

۳- یک دانشجوی علوم سیاسی:

بینش و تبیین درک سیاسی دارد و بر اساس اصول و مبانی منطقی ناشی از آن، به تحلیل حوادث و رویدادهای جهان داخلی و خارجی می‌پردازد.

۴- یک دانشجوی علوم سیاسی:

حرکت‌های انقلابی، معرفت سیاسی و تحرکات اجتماعی ویژه‌ای دارد و درمراحل حساس انتخابات همراه با دیگر بازوی فکری جامعه، با ارائه ملاک‌ها و معیارهای صحیح مردم را برای مشارکت و حضور موثر در سرنوشت خود کشور مدد می‌رساند.

۵- یک دانشجوی علوم سیاسی:

بیداری و آگاهی دینی دارد و در پی زنده کردن آرمان‌های مقدس انسانی و اسلامی است.

۶- یک دانشجوی علوم سیاسی:

آرمان‌گراست؛ در زمینه علم، مسائل جاری خود و همچنین جامعه سیاسی، فردی آرمان‌گرای جوان عمل می‌کند که مایه پیشرفت کشور است.

۷- یک دانشجوی علوم سیاسی:

رفتار، ادب و اخلاق سیاسی ویژه‌ای دارد و برای رسیدن به اصول فرهنگ سیاسی و مشارکت دینی با احترام متقابل نسبت به دیگران، همراه با حفظ کرامت و عقلانیت انسانی عمل می‌کند.

۸- یک دانشجوی علوم سیاسی:

برای خدمت به فرهنگ و جامعه‌ی خود پس از شناخت مبانی فکری اسلام، به خودسازی و تهذیب نفس که مهمترین زمینه رشد و توسعه سیاسی فرد و جامعه است، می‌پردازد.

۹- یک دانشجوی علوم سیاسی:

فردی منطقی، با قدرت ابتکار و توانایی بالای فکری وسیعی که دارد، ریشه‌های فساد در جامعه را شناسایی کرده ودر صدد اصلاح آن بر می‌آید و از همین طریق اوج می‌گیرد.

۱۰- یک دانشجوی علوم سیاسی:

نظریاتش در مسائل مختلف سیاسی، مستند، با دلیل و مدرک بوده و همراه با داشتن شم و علاقه به مسایل سیاسی، اجتماعی و کشوری با دید عمیق و وسیع می‌نگرد.

۱۱- یک دانشجوی علوم سیاسی:

برای افزایش علم و سطح معرفت دینی و علاقه‌مندی شدید به آن، روزانه با مطالعه‌ی کتب سیاسی، تاریخی، اجتماعی و فلسفی برای ارتقائ سطح کیفی و بالابردن آگاهی در محیط دانشگاه اقدام می‌کند.

۱۲- یک دانشجوی علوم سیاسی:

فعال‌ترین و حساس‌ترین عضو دانشگاه بوده و در مواجهه با علت‌های بوجود آمده پرسشگر بوده و زبان انتقادی طلبکارانه دارد.

۱۳- یک دانشجوی علوم سیاسی:

از بالا مشکلات را می‌بیند و با همه‌ی اقشار جامعه ارتباط دارد ؛ تا بفهمد مردم جامعه‌اش به چه فکر می‌کنند و نیاز آنان چیست.

۱۴- یک دانشجوی علوم سیاسی:

به مثابه یک خبرنگار؛ فردی رسانه‌ای، نویسنده و پژوهشگر قهاریست.
با تحلیل و نوشته‌های خود مانند خبرنگار از علم و تحولات سیاسی بروز و جامعه‌ی خود به مخاطب مخابره می‌کند.

۱۵- یک دانشجوی علوم سیاسی:

علاوه بر سیاست‌شناسی، تاریخ‌شناس نیز هست؛ تاریخ گذشته سرزمینش را می‌داند و هر روز درحال مرور رخدادهای مهم عرصه‌های پیشین خود است.

۱۶- یک دانشجوی علوم سیاسی:

برای فهم نابرابری اقتصادی و ضعف مدیریتی و بی عدالتی کشور اقدام به بدزبانی علیه کشور و مسئولین نمی‌کند. بلکه با ایجاد درست حلقه‌های مطالعاتی در دانشگاه، به مناظره گفتگو و مشورت علمی می‌پردازد تا مشکلات را شناسایی نموده و ارائه شناخت دقیق از کشور بدست بیاورد.

۱۷- یک دانشجوی علوم سیاسی:

صرفا در محور مسائل فردی و شخصی خود متمرکز نیست؛ هر روز ایده و نظریات سیاسی تازه‌ای کشف می‌کند و جمعی کار کردن را دوست دارد.

۱۸- یک دانشجوی علوم سیاسی:

نمی‌تواند از رویدادها و خبرها؛ تحلیل‌های جدید از اساتید برجسته علوم سیاسی غافل گردیده و بی تفاوت باشد. در واقع هر روز درحال آنالیز خبرهای سیاسی جهان و ایران می‌باشد.

۱۹- یک دانشجوی علوم سیاسی:

علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، درسی، و روش تحقیق در رشته خود در مشارکت مذهبی و علمی با پایگاه‌های اجتماعی و تشکیلات اداری همکاری کرده و درصدد اینست که بتواند به نوعی در پیشرفت ساختار اساسی کشور سهیم باشد.

۲۰- یک دانشجوی علوم سیاسی:

هر عمل و حرفی را به آسانی نمی‌پذیرد و یک رفتارشناس و انسان‌شناس ماهری هست به دلیل آشنایی با کتابی با عنوان رفتار دیپلماسی – آداب کنسولی و … که محتوای آن زبان بدن، فن بیان و نحوه مذاکره دیپلمات‌ها می‌باشد، مهارت خاصی پیدا کرده است.

۲۱- یک دانشجوی علوم سیاسی:

کمتر در عرصه سیاست و سیاستگذاری اشتباه می‌کند. مثلا گاهی اوقات خطاها و خبطه‌هایی در فهم سیاسی بوجود می‌آید که نتایج و مشکلات بزرگی حتی در عرصه بین‌المللی بوجود می‌آورد که از آن بری می‌باشد.

۲۲- یک دانشجوی علوم سیاسی:

تربیت سیاست شناسی می آموزد نه سیاستمداری! تا از این طریق بتواند راهکارهای مناسبی جهت تلفیق منافع متضاد یک جمع – که در چارچوبی بنام کشور زندگی میکنند ارائه نمایند ودر نتیجه چرخ مملکت را به خوبی به گردش در بیاورد.

۲۳- یک دانشجوی علوم سیاسی:

با خدمات ارزنده بر کشور با علم و دانش رشته خود، می‌تواند وارد وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌های کشوری، وزارت امور خارجه و … شود و بر رشد و تعالی مملکت کمک بسزایی داشته باشد.

۲۴- یک دانشجوی علوم سیاسی:

با خواندن علم سیاست، متفکر و فیلسوف سیاسی می‌شود و این بصیرت را دارد که با شناخت تمامی کشورها؛ سیاست خارجی هر کشور را تشخیص دهد و ازکوچک‌ترین تا عظیم‌ترین اقدام در روابط خارجی باعث خوشحالی او می‌شود.

۲۵- یک دانشجوی علوم سیاسی:

به “ایمن سازی عقل “شهرت یافته است. این اصطلاح از طرف “دیه گوامبیتا” جامعه‌شناس و تئوریسین اسپانیایی منتشر یافته است و نشان می‌دهد که اساتید رشته علوم سیاسی در تربیت و ترویج علم سیاست بسیار موفق بوده‌اند.

۲۶- یک دانشجوی علوم سیاسی:

دانشجویان سیاسی در سطح جهان اطلاعات سیاسی بالائی را دارند که متأثر از انقلاب اسلامی است. آشنائی به زبان انگلیسی و یا به عبارتی زبان‌های خارجی و همچنین داشتن اطلاعات خوب در زمینه ‌تاریخ و جغرافی از عوامل توفیق در این رشته است.

۲۷- یک دانشجوی علوم سیاسی:

همانند یک طبیب است. به طوریکه با تفحص و مطالعه و کسب دانش در مواقع ضروری متناسب با شرایط و موقعیت‌های خاص کشور به ارائه نظریه مشاوره و تئوری‌های علمی می‌پردازد و برای معضلات و پیچیدگی‌های سیاسی واجتماعی کشور چاره‌جویی می‌کند.

۲۸- یک دانشجوی علوم سیاسی:

می‌تواند اندیشه‌های سیاسی خود را نسبت به گفتگو درباره جامعه و جهان در برخورد با هر مشکلی و علتی تغییر تاکتیک فکری داده و سازش مناظره‌ای بوجود بیاورد.

۲۹- یک دانشجوی علوم سیاسی:

در سخنرانی و کنفرانس‌هایش اگر دقت کنید هرجمله، سخن، حرکات دست و چشمش معنایی دارد.

۳۰- یک دانشجوی علوم سیاسی:

بطور دقیق می‌داند که چقدر مسئولیت مهم و سرنوشت‌سازی دارد؛ هم باید درس بخواند، هم محیط سیاسی‌اش را به خوبی بشناسد و هم روی محیط سیاسی اثر بگذارد و اثر پذیر باشد.

به امید پیشرفت روزافزون ایران برای ارتقای علم و دانش سیاسی کوشش بی وقفه خواهیم کرد.

پایان پیام

کد خبر : 54955 ساعت خبر : 1:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54955
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات