یک گردش پاییزی در کنار آبشارهای گریت + عکس

یک گردش پاییزی در کنار آبشارهای گریت

پایگاه خبری گلونی، ولی‌الله میراسماعیلی: آبشار گریت در روستاى گریت در فاصله ۵۰ کیلومترى شهرستان خرم‌آباد و در ۳۰ کیلومتری ایستگاه راه‌آهن سپیددشت در دره‌ای خوش آب و هوا و پوشیده از درختان انبوه بلوط قرار دارد.

فاصله این آبشار تا بخش پاپى روستای گریت حدود یک ساعت پیاده‌روى مى‌باشد. این آبشار از جاذبه‌هاى طبیعى و گردشگرى دیدنى استان لرستان محسوب مى‌گردد. تا کنار آبشار جاده ماشین‌رو وجود دارد. ارتفاع آبشار ۱۵ متر و عرض تاج آن ۱۷ متر است.

این آبشار در گویش محلى به «تاف هفت‌چشمه» معروف است. پوشش جنگلى اطراف آبشار را درختان بلوط، زالزالک و مو وجود دارد.

یک گردش پاییزی در کنار آبشارهای گریت

آبشار زیبای گریت در نزدیکی خرم‌آباد با ارتفاع ۱۵ متر از جاذبه‌هاى طبیعى و دیدنى لرستان که پوشش جنگلى اطراف آبشار را درختان بلوط، زالزالک و مو تشکیل می‌دهند.

منطقه گریت دارای زمستان‌های برفی و سرد و بهار و تابستان خنک، معتدل و بسیار سرسبز و چشم‌نواز می‌باشد. مالکیت اراضی منطقه در اختیار منابع طبیعی و بخشی نیز در اختیار روستاییان ساکن منطقه ‌است.

این آبشارها در مسیر عبور رودخانه گریت به طرف رودخانه سزار بر اثر عبور از ناهمواری‌های منطقه و مسیر عبور رودخانه ترس بوجود آمده ‌است. در فصل بهار و ابتدای تابستان در اطراف آبشار و دامنه ارتفاعات منطقه گل‌های فراوان و زیبا به همراه پوشش گیاهی و جنگل انبوه درختان بلوط، زیبایی خاصی به منطقه می‌دهد و چشم‌انداز زیبایی را در برابر چشم بینندگان قرار می‌دهد. ارتفاع متوسط این آبشارهای سه‌گانه ۱۵ متر است

راه دسترسی به گریت

– جاده آسفالت خرم‌آباد به سپیددشت و سپیددشت به سمت ایستگاه راه‌آهن تهران به جنوب خرم‌آباد از طریق جاده آسفالت از شهر سپیددشت به سمت خرم‌آباد است.

– مسیر دیگر آن از طریق محور خرم‌آباد به بروجرد و کیلومتر ۱۵ این جاده از خرم‌آباد به سمت بروجرد از طریق محور خرم‌آباد – سپیددشت است.

گزارش تصویری از این جاذبه گردشگری را ببینید:

پایان پیام

کد خبر : 54400 ساعت خبر : 8:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54400
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

تمام آبشار گریت به همت ملت شریف ایران پر از زباله و ظروف یکبار مصرف بود . آنقدر که بجای لذت بردن اندوه همه وجودت را میگرفت