گلونی

آلایندگی بیش از حد مجاز منابع آب ایران

آلایندگی بیش از حد مجازِ منابع آب ایران

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-04-14 08:44:38Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

آلایندگی بیش از حد مجازِ منابع آب ایران

پایگاه خبری گلونی, آرشین ساکی: طبق گفته مدیر کل بهره‌برداری از تاسیسات انتقال و توزیع آب کشور، منابع آب توسط پساب‌های صنعتی، خانگی، مصارف بیش از حد و بی‌رویه سم و کود در بخش کشاورزی در حال تخریب است و بخش قابل توجهی از منابع آب ما آلایندگی بیش از حد مجاز دارند که این امر نگران کننده است.

آلایندگی بیش از حد مجازِ منابع آب ایران

آب آلوده باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد، سلامت جامعه که به خطر بیفتد مشکلات آتی به دنبال خواهد داشت. آقای مدیر کل محترم باور بفرمایید نظارت روی واحدهای صنعتی و کنترل پساب‌های کارخانه‌ها بسیار کم است. اگر جریمه‌های سنگین برای عدم رعایت اصول محیط زیستی برای شرکت‌های صنعتی وضع شود توجه بیشتری روی این موضوع متمرکز خواهد شد. مورد دیگر بخش کشاورزی است که از سم و کود استفاده می‌کند. این معضل می‌تواند از طرف سازمان جهاد کشاورزی پیگیری شود. بزرگ‌ترین مشکل ما این است که روی هیچ کاری نظارت درست و دقیق صورت نمی‌گیرد. مگر برای استفاده از سم و کود اصول خاصی وجود ندارد؟ پس چطور کشاورزان می‌توانند خارج از رویه استفادا کنند؟

اما می‌رسیم به مردم. الحق که برای صرفه‌جویی در مصرف آب فعالیت‌های زیادی صورت گرفته. چه انجمن‌های خودگردان و خصوصی و چه ارگان‌های دولتی. و نتیجه نسبت به چند سال گذشته رضایت‌بخش است. اما مگر می‌شود همه کاستی‌ها را گردن دولت انداخت و خودمان را بری از هر خطا بدانیم.‌ هرچقدر در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم و هرچقدر چهره‌ها و افراد محبوب مردم را برای خطر کمبود آب هشدار دهند باز کم است. هر کس باید خودش یک رسانه باشد برای تبلیغ این .

ولی اگر قرار است آب آلوده در خانه‌همهمای مردم باشد دیگر نمی‌شود پیام داد که آب خانه برای شستن حیاط و ماشین و این حرف‌ها نیست.

باید برای رفع آلودگی‌های آب برنامه مدون ریخته شود. هر نهادی، ارگانی، صنعتی و… که به نوعی اثرگذار روی این مشکل است باید دست به کار شود و برای رفع آلودگی‌ها اقدام کند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل