خیابان‌های بدون سوخت فسیلی

شما فکر می‌کنید شهردار تهران چه زمان به منشور این ۱۲ شهردار جهان ملحق می‌شود؟!

پایگاه خبری گلونی، محمد درویش: دوشنبه گذشته (٢٣ اکتبر)، شهرداران لندن، پاریس، لس آنجلس، کپنهاگ، بارسلونا، کیوتو، ونکوور، مکزیکو سیتی، میلان، سیاتل، اوکلاند و کیپ تاون تعهد دادند تا با مجموعه‌ای از هدفهای متعالی، شهرهای خود را سبزتر، سالمتر و پر رونق‌تر کنند. با امضای بیانیه “خیابان‌های بدون سوخت فسیلی”- C40 Fossil-Fuel-Free-Streets، این رهبران شهرهای پیشگام، قول دادند که از سال ٢٠٢۵ تنها اتوبوس‌های بدون انتشار کربن فراهم کنند و انتشار گازهای گلخانه‌ای را در بخش‌های عمده شهرهای خود تا سال ٢٠٣٠ به صفر برسانند. سیاست‌ها برای رسیدن به این هدف به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا با آلودگی هوا مبارزه و کیفیت زندگی برای همه شهروندان بهتر شود و از این طریق نیز خطر تغییرات اقلیم جهانی کاهش پیدا کند.

امضاء کنندگان بیانیه “تجسم از آینده‌ای را دارند که پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی راهی است برای تردد اکثریت شهروندان.”

از این رو شهرهای نامبرده متعهد شده‌اند که:
-درصد پیاده‌روی، دوچرخه سواری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را افزایش دهند.
-شمار خودروهای آلاینده در خیابان‌های شهر را کاهش دهند.
-به عنوان سرمشق برای ناوگانهای شهری وسایل تردد بدون استفاده از سوخت فسیلی فراهم کنند.
-با تامین کنندگان، گردانندگان و شرکتهای ناوگانهای حمل و نقل برای رسیدن هر چه سریعتر به هدف “انتشار صفر”- zero emission- و کاهش رفت و آمد خودروها در شهر، همکاری کنند.

خانم آن ایدالگو، شهردار پاریس می گوید: “آلودگی هوای ناشی از خودروهای بنزینی و موتورهای دیزل در سراسر دنیا میلیونها نفر را به کشتن می‌دهد. این انتشار مهلک، همچنین به تغییرات اقلیم دامن می‌زنند. در پاریس، ما دست به اقدامات شجاعانه برای اولویت دادن به عابران پیاده و دوچرخه سواران در خیابانها زده‌ایم. از طریق همکاری با شهروندان، صاحبان واحدهای اقتصادی و شهرداران این شهرهای برجسته ما خیابان‌های سبز و سالم برای لذت بردن نسل‌های آینده ایجاد خواهیم کرد.”

شهرهای نامبرده هر دوسال گزارشی درمورد پیشرفت‌های خود در جهت رسیدن به بیانیه اعلام شده ارائه خواهند داد.

پایان پیام

 

کد خبر : 56163 ساعت خبر : 10:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56163
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات