سودجویی کانال‌های تلگرامی از زمین‌لرزه

سودجویی کانال‌های تلگرامی از زمین‌لرزه

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از همان دقایق ابتدایی زلزله بسیاری از گروه‌های تلگرامی و کانال‌های تلگرامی به جای اطلاع‌رسانی سریع و فوری تبدیل به کاسبان زلزله شدند و سعی کردند با لینک‌گذاری اشاره اخبار دروغ مخاطبان را به سمت کانال خود جذب کنند این کانال‌ها زمان زیادی را صرف چسباندن لوگوی خود بر روی عکس‌ها و فیلم‌ها می‌کردند و به جای آن که عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از بحران را سریع‌تر به دست مردم برسانند، سعی می‌کردند در میان این بحران که بسیاری از مردم کشور درگیر آن بودند به تعداد یوزرهای کانال خود اضافه کنند.

 آنها به جای خبررسانی شروع به پخش تبلیغ در گروه‌ها و کانال‌های دیگر کردند و با فرستادن لینک جوین به اینور آنور از مخاطبان می‌خواستند که برای دریافت اطلاعات دقیق زلزله به کانال آنها بپیوندند.

 متاسفانه نداشتن سواد روزنامه‌نگاری بحران و سودجویی برخی از روزنامه‌نگاران و روزنامه‌نگار نماها و شهروند خبرنگارها، خود یک زلزله شدیدتر در فضای خبررسانی کشور ایران است.

سودجویی کانال‌های تلگرامی از زمین‌لرزه

تاسف‌بارتر این است که بسیاری از مخاطبان هم گول این تبلیغات را می‌خورند و فکر می‌کنند که اخبار درست و مناسب را می‌توان از آن کانال‌ها پیدا ‌کنند. هنوز دقایقی از حادثه نگذشته بود که همین کانال‌ها خبر تعطیلی مدارس در بعضی از شهرها به نام کردند، اما شاید تقریباً یک ساعت و نیم پس از حادثه بود که اولین خبر موثق آنها درباره تعطیلی مدارس آنهم فقط در شهر ایلام مخابره شد.

 کارشناسان علم روزنامه‌نگاری و ارتباطات و خبرگزاری‌های موفق و مهم کشور باید درباره روزنامه‌نگاری بحران بنویسند و تلاش ‌کنند تا بتوانند هنگام بحران‌های اینچنینی نبض جامعه را در دست بگیرند و با اطلاع‌رسانی درست هم با آرامش مردم کمک کنند و هم اطلاعات درست را از مسئولان بگیرند و آنها را به مخاطبان عرضه کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 57215 ساعت خبر : 11:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57215
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات