قواعد روزنامه‌نگاری آنلاین

قواعد روزنامه‌نگاری آنلاین

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مریم خباز (کارشناس ارشد روزنامه‌نگاری) نوشت: درست است که در فضای سایبر ما با محیطی نامحدود روبه‌رو هستیم، اما متنی که در آن می‌نویسیم باید فشرده باشد. در واقع هر جمله‌ای که نوشته می‌شود باید به خواننده ضربه وارد کند. این یعنی استفاده بهینه از کلمات. در روزنامه‌نگاری آنلاین در عین حال باید خبرها با جملات معلوم نوشته شوند؛ چراکه جملات مجهول خیلی زود حوصله خوانندگان را سر می‌برد.

از دیگر سو، خبرهای آنلاین باید خیلی سریع مخابره شوند، اما این سرعت هرگز به معنی بی‌سروته‌ شدن مطالب نیست. یک روزنامه‌نگار آنلاین باید بداند که به احتمال فراوان خوانندگان مطلب او از اقصی نقاط جهان هستند پس باید در عین سرعت مخابره، خبر را به گونه‌ای بنویسد که برای هر خواننده‌ای از هر ملیتی قابل‌فهم باشد. پیشگامان روزنامه‌نگاری آنلاین همچنین تاکید دارند که قبل از شروع تنظیم یک خبر باید درباره بهترین راه روایت آن فکر شود.

قواعد روزنامه‌نگاری آنلاین

یعنی روزنامه‌نگار مشخص کند که بهتر است از صدا استفاده شود یا از تصویر، گرافیک یا ترکیبی از همه اینها. تیترزنی در روزنامه‌نگاری آنلاین هم بسیار اهمیت دارد. خوانندگان آنلاین معمولا تیترهای صریح و رک و پوست‌کنده را به تیترهای طنز یا بامزه ترجیح می‌دهند. این نکته نیز بسیار مهم است که روزنامه‌نگار آنلاین باید اخبار گذشته را با آخرین تحولات مرتبط به گونه‌ای پیوند بدهد که آن اتفاق برای خواننده روشن و قابل‌درک باشد نه آنکه احساس کند در باتلاقی از خبرهای قدیمی غرق شده است.

پایان پیام

کد خبر : 57879 ساعت خبر : 6:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57879
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات