لرستان ۳۹روز آلوده را تجربه کرد

لرستان ۳۹روز آلوده را تجربه کرد

مدیر کل محیط زیست لرستان تعداد روزهای آلوده این استان به دلیل وجود ریزگردها را طی امسال ۳۹ روز اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مهرداد فتحی بیرانوند در ستاد مدیریت بحران لرستان در سخنانی با اشاره به موضوع بحران سیلاب‌ها در استان اظهار داشت: یکی از مباحثی که موجب وقوع سیلاب در استان شده بحث تخریب خاک و منابع ملی و همچنین وجود پسماندها و نخاله‌ها در مسیر رودخانه‌ها است.

وی با بیان اینکه باید فکر اساسی برای این مشکلات در استان صورت گیرد گفت: با اجرای طرح آبخیزداری از سوی منابع طبیعی باید اقدام به جلوگیری از تخریب خاک در استان شود.

مدیر کل محیط زیست لرستان با اشاره به اثر مخرب نخاله‌ها، پسماندهای دامپروری، کشاورزی، زباله‌های شهری و روستایی در مسیر وردخانه‌های استان گفت: در این راستا بخشداری‌ها و شهرداری‌ها باید اقدام به جمع‌آوری این گونه پسماندها کنند.

فتحی بیرانوند با تاکید بر ضرورت لایروبی کانل‌های درون شهری به خصوص در خرم‌آباد گفت: با توجه به پروژه‌های عمرانی در سطح استان باید نخاله‌های ساختمانی رها شده در مسیر رودخانه‌ها اقدام شود.

لرستان ۳۹روز آلوده را تجربه کرد

وی همچنین با اشاره به بحران ریزگردها در لرستان نیز گفت: یکی از بحران‌هایی که طی سنوات گذشته برای لرستان ایجاد مشکلاتی کرده مهمان ناخوانده ریزگرد‌ها بوده که کانون اصلی آن در خارج از کشور است.

مدیر کل محیط زیست لرستان با بیان اینکه ذرات درشت‌تر ریزگردها در بین راه رسوب می ‌نند و ذرات بسیار ریز ۲.۵ میکرون وارد لرستان می‌شوند که این امر سلامتی مردم را با خطر مواجه می‌کند گفت: در سال ۹۴ لرستان دارای ۸۷ روز آلوده، سال گذشته ۸۶ روز آلوده و امسال نیز ۳۹ روز آلوده را داشته است.

فتحی بیرانوند با اشاره به ارائه هشدارهای لازم به مردم از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها در این زمینه گفت: سند جامع مقابله با ریزگردها در استان تدوین و در شورای برنامه‌ریزی نیز تصویب شده است این در حالیست که متاسفانه خیلی از دستگاه‌ها به وظایفی که برای آنها ابلاغ شده عمل نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین در برخی از روزها که شاهد شدت آلایندگی هوا در استان هستیم باید تاکید شود که مدارس ابتدایی و کودکستان‌های استان تعطیل شود چرا که ریزگردها دارای اثرات مخرب برای کودکان است.

پایان پیام

کد خبر : 56701 ساعت خبر : 10:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56701
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات