ماهی‌گیری از آبی که بیرانوند گل‌آلود کرد

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: حاشیه جدید علیرضا بیرانوند تیتر یک روزنامه‌ها شده است. همه درباره حرکاتش و مصاحبه‌های بعد از بازی و اشاراتش حرف می‌زنند. یک موج منفی بر علیه او ایجاد شده است و اینچنین به نظر می‌رسد که دست کم در کوتاه مدت، راه برگشتی برای خود باقی نگذاشته است.

اما عده‌ای هم در این میان می‌خواهند از آب گلال‌آلود ماهی بگیرند. با انتشار عکس‌ها و فیلم واکنش بیرانوند به تماشاچیان پرسپولیس در بازی برابر پدیده در فضای مجازی، عده‌ای ناآگاهانه و شاید هم آگاهانه و برنامه‌ریزی شده، ادیب شده‌اند و مدام ضرب‌المثلِ اشتباه و واقعا پرت‌وپلایِ یارب روا مدار … را روی عکس‌های او منتشر می‌کنند.

به او روزهای سخت نوجوانی‌اش را با تمسخر یادآوری می‌کنند و از همه بدتر شهرستانی بودنش را دلیل رفتارش می‌دانند. حتی عده‌ای که به وضوح شعور و درک لازم برای تشخیص موضوعات را ندارند، به لر بودنش اشاره می‌کنند و توهین‌هایی به قوم بزرگ لر می‌کنند. از لرها و همشهری‌های بیرانوند بگذریم که آنها هم در کمال تعجب، رفتار بیرانوند را موجب آبروریزی برای شهر و دیار خود می‌دانند.

یک سوال اینجا مطرح می‌شود. رفتار یک فرد چگونه می‌تواند نشان‌دهنده فرهنگ یک شهر و یک قوم باشد؟ راه دور نمی‌رویم. در تیمی که بیرانوند بازی می‌کند یک فوتبالیست با شماره نوزده هست که بی‌تردید بیست‌ترین فوتبالیست ایران است. چرا این افراد جوزده وحید امیری را از یاد برده‌اند. مگر امیری همشهری و هم‌نژاد بیرانوند نیست؟ امیری یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران است و در همه این سال‌ها هیچ نکته منفی در عملکردش نمی‌شود پیدا کرد. امیری که ارشد حقوق و کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی دارد، چه آن‌زمان که در خرم‌آباد مشغول بازی بود و چه حالا که یکی از امیدهای کی‌روش در جام جهانی روسیه شده است، کارش را به‌دور از حاشیه و بی‌اخلاقی انجام داده است و با اینکه پرسپولیس بسیار متکی به بازی او شده است ولی انقدر نجیب و بی حاشیه است که تاحالا عکس بزرگش روی جلد هیچ نشریه ورزشی نرفته است. و نکته دیگر اینکه اتفاقا امیری هم مانند بیرانوند از خانواده مرفهی به سمت فوتبال نیامده است.

سرکشی و ناسازگاری و عملکرد غیر حرفه‌ای یک بازیکن بستگی به روحیات و طرز فکر شخص دارد نه شهر و قوم و طبقه مالی خانواده‌اش.

توهین به قشر زحمتکش و کارگر جامعه و ربط دادن حاشیه‌های یک فوتبالیست به قوم و شهرش، وقیحانه‌ترین کاری است که در فضای مجازی شروع شده است. هرچند که اینگونه حواشی زودگذر، در آبرو و اعتبار خرم‌آباد با قدمت و فرهنگ چند ده هزارساله اثری ندارد.

بیرانوند یک استعداد بزرگ برای ایران است. ایرانی که سابقه طولانی در استعدادسوزی دارد. تنها مشکل علیرضا این است که نتوانسته خود را با ستاره بودن و حواشی آن سازگار کند و رفتارهای انفجاری و سرکشی‌هایش فقط به همین دلیل است. باید به او کمک کنیم، البته اگر خودش هم بخواهد!

پایان پیام

کد خبر : 57951 ساعت خبر : 7:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57951
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

مردم پایتخت که اکثرأ صبغه شهرستانی بودن دارند در خود برتر بینی و خود شیفتگی مزمن به سر میبرند. بیرانوند و امیری بازیکنانی خود ساخته هستند لکن مافیای فوتبال برایشان حاشیه میسازد