مشارکت کورش در ساخت سد

مشارکت کورش در ساخت سد

خود آن شاهان و مثلا کورش اگر بود حتما در ساخت آن مشارکت می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، یک کاوش‌گر و باستان‌شناس گفته است: در هر محوطه تاریخی، ردی از لوله‌ گاز دیده می‌شود! ایشان درست می‌گویند. مثلا همین نقش رستم معروف. تا سال‌ها گردشگران خارجی هنگام بازدید از تخت‌جمشید و نقش رستم با انواع و ادوات ماشین‌های حفاری مواجه می‌شدند که مشغول رد کردن لوله گاز از آنجا بودند. این کار اتفاقا خوب است چون باید به گردشگران خارجی فهماند که ما در حال پیشرفت هستیم و مانند دوران هخامنشیان زغال نمی‌سوزانیم و برای خودمان حمام، شوفاژ، پکیج، سونا و جکوزی داریم و مملکت وصل است به گاز.

حالا شاید برخی بپرسند گاز مهم‌تر است تا اماکن تاریخی؟ البته معلوم است که گاز مهم‌تر است. این همه مکان تاریخی در کشور ایران روی زمین ریخته است حالا لوله گاز از وسط یکی دوتای آنها رد بشود اتفاقی نمی‌افتد. جاهایی مثل تخت‌جمشید هم که کلا سنگی است و با این تکان‌های بولدوزر خراب نمی‌شود.

مشارکت کورش در ساخت سد

البته متاسفانه پیشینیان ما به ویژه شاهان هخامنشی و ساسانی و اشکانی در مکان‌هایی که ما باید سد بسازیم و گاز بکشیم شهر و کاخ ساخته‌اند. متاسفانه عداوت آنها با ما از پس هزاره‌ها معلوم است. آنها اگر مردم ایران را دوست می‌داشتند نباید در جای سد ما کاخ می‌ساختند. حالا که این کار را کرده‌اند حق‌شان است که میراث‌شان برود زیر آب. نمی‌شود که ما از پول سدسازی بگذریم چون کاخ فلان شاه آنجاست. شما می‌دانید پروژه‌های انتقال گاز و لوله‌گذاری چه قدر پول‌آور است. خود آن شاهان و مثلا کورش اگر بود حتما در ساخت آن مشارکت می‌کردند. شما فکر می‌کنید در این مملکت چگونه می‌شود پورشه سوار شد؟ نکند با کار کارمندی؟

باقی بقای‌تان

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 56908 ساعت خبر : 7:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56908
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات