مشکل عجیب قلیان در کشور

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: یک مسئول در رابطه با طرح برخورد با قلیان‌سراها گفته است ما برنامه‌های برای برخورد با قلیان سراهای دارای مجوز که آموزش های لازم را دیده و دارای پروانه هستند نداریم بلکه پلیس و دستگاه قضایی تاکید بر جمع آوری قلیان سراهای غیرمجاز دارند که معمولا در آنها رفتارهای غیرقانونی مانند مواد مخدر، استفاده از مواد شیمیایی سرطان زا و … نیز مشاهده می شود.

ما که نمی‌دانیم منظور مسئول محترم از آموزش‌های لازم چیست. و چون تا به حال قلیان‌سرای مجاز هم اداره نکرده‌ایم باز هم نمی‌دانیم این آموزش‌ها شامل چه می‌شود و چگونه است. مثلا در میزان استعمال تنباکو در سر قلیان آموزش می‌دهند؟ با نحوه دم و بازدم و دود بازی را؟ خدا می‌داند.

ما فقط می‌دانیم اگر طرحی تصویب می شود و تصمیمی گرفته می‌شود بهتر است درست و بی‌حاشیه باشد. مگر در قلیان‌سراهای دارای مجوز نمی‌شود قوانین زیر پا گذاشته شود؟ از طرف دیگر این مجوز داشتن و نداشتن که حد ضرر قلیان را کم و زیاد نمی‌کند.

اگر قلیان برای سلامت جوانان جامعه مضر است پس دیگر مجوزی نباید صادر شود. یعنی تنها مشکل نوع خدمت‌رسانی مغازه است؟ اگر این باشد خب می‌شود به نام قلیان‌سرا مجوز گرفت و باز همان آش و همان کاسه باشد.

بهتر است در چنین مواردی جدی‌تر برخورد شود. درست است که اگر قلیان کشیدن در جامعه ممنوع شود حجم زیادی از تفریحات به خانه‌ها منتقل می‌شود اما برای خیلی‌ها هم این امکان فراهم نیست. چون در خانه خانواده‌ای هست که روی خیلی مسائل نظارت دارد.

ختم کلام این‌که اگر قلیان ممنوع است قلیان‌سرا هم باید ممنوع شود. و این تعریف مجاز و غیر مجاز دردی را دوا نخواهد کرد. اینجاست که باید قوانینی به‌روز و محکم در اختیار پلیس گذاشته شود تا پلیس با اتکا به آن قوانین عمل کند.

پایان پیام

کد خبر : 56648 ساعت خبر : 4:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56648
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات