هرگز با خانواده به تایلند سفر نکنید

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: یک رسانه خارجی خبر از سفر ۳۸۰ هزار ایرانی به شهر زیبا و ساحلی وان ترکیه داده است. یعنی طوری ایرانی آنجا بوده است که الان مغازه‌دارهای آنجا مثل بلبل فارسی حرف می‌زنند.

به هر حال در برخی مکان‌های دنیا زبان فارسی به عنوان زبان اول مطرح است.

نه فقط در ایران و افغانستان و تاجیکستان که امروز در تایلند، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، یونان، قبرس،‌ لوس‌آنجلس و… همه فارسی می‌فهمند.

نه فقط فارسی می‌فهمند که بلکه با شما شوخی‌هایی می‌کنند که انگار نه انگار در یک کشور خارجی که انگار دور میدان توپخانه هستید و دارید با یک هم‌وطن بچه تهرون گپ می‌زنید.

این گسترش زبان فارسی هم خوب است و هم بد است. خوب است چون در هر کجای جهان باشید و مشغول هر کاری در هر کجای تایلند باشید می‌توانید با زبان شیرین فارسی کارتان را راه بیندازید و پیش ببرید. بد است چون نمی‌تواند به راحتی فحش بدهید و لیچار بار خارجی‌ها کنید.

البته این فارسی یاد گرفتن خارجی‌ها یک بدی خیلی بد هم دارد و آن هم این است که وقتی دارید با زن و بچه در تایلند قدم می‌زنید یک سری که دم در ایستاده‌اند به فارسی یک چیزهای می‌گویند که نباید به فارسی بگویند. البته چون اغلب کسی با خانواده به تایلند نمی‌رود این مسئله زیاد مهم نیست. پس هرگز با خانواده به تایلند سفر نکنید.

باقی بقای‌تان

پایان پیام

کد خبر : 57025 ساعت خبر : 5:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57025
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات