گالری‌گردی در آخر هفته پاییزی

گالری‌گردی در آخر هفته پاییزی

گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تونی کرگ، هنرمند انگلیسی-آلمانی این روزها مجسمه‌های خود را در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه ۶۰ مجسمه و ۱۴۰ اثر روز کاغذ به نمایش گذاشته شده است که قدیمی‌ترین اثر آن متعلق به سال ۱۹۷۰ و جدیدترین اثر تونی کرگ برای این نمایشگاه به ابتدای همین سال میلادی بازمی‌گردد.

نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» که دوم آبان ماه افتتاح شد، تا ۲۲ دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

گالری‌گردی در آخر هفته پاییزی

گالری مژده

نمایشگاه نقاشیخط – طراحی محسن کرمی با عنوان «هورخش» در گالری مژده افتتاح می‌شود.

او درباره این نمایشگاه اظهار کرده است: کنیک این نمایشگاه با تنوع مواد در نقاشی، کتاب‌آرایی و خوشنویسی شکل گرفته است به همین خاطر متریال اصلی آن را ذغال،مرکب، اکرلیک، رنگ و روغن و ترکیب مواد تشکیل می‌دهد.

نمایشگاه نقاشیخط- طراحی «هورخش» از ۵ تا ۱۵ آبان ماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ الی ۲۰ در گالری مژده واقع در سعادت آباد، علامه شمالی، هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ به نمایش درمی‌آید.

نگارخانه هنر ایران

نمایشگاه آثار خوشنویسی شکسته نستعلیق منیرالسادات شریف‌نیا با عنوان « مستی از نی » در نگارخانه هنر ایران افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه ۳۵ اثر شکسته نستعلیق از منیرالسادات شریف‌نیا که بیشتر آنها براساس اشعار مولاناست در معرض دید قرار می‌گیرد.

نمایشگاه «مستی از نی» ساعت ۱۶ روز جمعه پنجم آبان ماه افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا ۱۱ آبان ماه از این نمایشگاه در نگارخانه هنر ایران واقع در خیابان حافظ، خ شهریار، خیابان خارک، شماره ۱۹ دیدن کنند.

گالری فردا

مایشگاه گروهی «طبیعت بی جان» از  پنجم آبان ماه تا یازدهم این ماه در گالری «فردا» برپا می‌شود که در آن ۴۵ هنرمند با کیوریتوری «هانی نجم» به خلق اثر پرداخته‌اند.

در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است: «امروز در هنر معاصر «طبیعت بی‌جان» به روش‌های میکس مدیا، عکاسی، ویدیو آرت، موسیقی و اینستالیشن زمینه گسترده‌ای را فراهم ساخت تا بتوان از مرز رابطه‌ای عینی میان انسان و شی به رابطه‌ای درونی پیچیده وانتزاعی‌تر دست یافت مرزی که شاید با دریچه‌ای گشوده رو در رو ما را به تجربیاتی تازه فرا می‌خواند.»

 گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

گالری ساربان

سیزدهمین نمایشگاه نقاشی‌ محمدعلی بنی‌اسدی با نام «رنگ، رُخ_سار» برگزار می‌شود.

او درباره این نمایشگاه گفته است: «در این نمایشگاه ۲۴ اثر از قطع کوچک تا بزرگ در معرض دید قرار می‌گیرد، این آثار در چند سال اخیر خلق شده و همگی نقاشی هستند.در این آثار بیشترین چیزی که تکرار می‌شود، چهره است و من می‌خواستم چهره‌ها به بیننده نگاه کنند. قدیم‌ترها چهرههای نقاشی‌هایم مات‌تر بودند و انگار به این دنیا تعلق نداشتند اما الان از حالت ازلی-ابدی درآمدند و امروزی شدند. با وجود اینکه تلاش من بر این است که چهره‌ها امروزی باشند گاهی به شمایل نزدیک می‌شوند. در این آثار رنگ نیز  بیشترین نمایش را دارد و نام از آنجا می‌آید.»

نمایشگاه «رنگ، رخ-سار» از جمعه پنجم تا دوشنبه پانزدهم آبان ۹۶ برقرار است.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

گالری‌گردی در آخر هفته پاییزی

گالری بن

گالری «بن» قصد دارد، مجموعه‌ای از آثار دستخط‌های عارفانه صادق بریرانی را به نمایش بگذارد.

آثاری که قرار است در این نمایشگاه به معرض دید گذاشته شود برگرفته از اشعار عرفانی و هنر شرق است که در قالبی مدرن خلق شده است؛ بریرانی در سال ۱۳۰۲ در بندر انزلی به دنیا آمده و در حال حاضر یکی از پیشکسوتان گرافیک ایران است. او زمانی ریاست اداره هنر گرافیک هنرهای زیبای ایران را بر عهده داشته است. او فوق‌لیسانس خود را در دانشگاه ایندیانای آمریکا دریافت کرده و در کشورهای زیادی نمایشگاه برگزار کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه ۵ تا ۱۰ آبان از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به درکه، خیابان احمدپور، پلاک ۶۰، گالری «بن» بروند.

نگارخانه نقش‌جهان

آثار نقاشی آبرنگ حمیده نیری با عنوان «باغ‌نگاه» به نمایش گذاشته می‌شود.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه آبرنگ «حمیده نیری» جمعه ۵ آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «نقش جهان» با حضور علاقمندان هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا ۱۰ آبان در نگارخانه «نقش جهان» از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به آدرس نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی۲، پلاک۹ و تلفن ۲۲۷۱۶۲۲۰ برقرار است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

نگارخانه شنبه تعطیل است

کد خبر : 56074 ساعت خبر : 11:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56074
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات