گزارش نشست خبری لوزاتی سردبیر هفته‌نامه یاوا

نشست خبری “لوزاتی بافیار”، سردبیر هفته نامه سیاسی و اجتماعی “یاوا” آلبانی در بخش میز تخصصی نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، لوزاتی بافیار، درباره نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است که رسانه‌ها، ایده‌ها، تولیدات و تجربیات خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. این بخش بزرگی از ارتباطات مردمی در کل جهان است.

بافیار در ادامه گفت: ما آلبانیایی‌ها با پیروی از شعار آلبانی دیجیتال، روش‌های قدیمی را کنار گذاشته‌ایم و همه کارهای روزمره‌مان را به صورت آنلاین انجام می‌دهیم. پرداخت آنلاین، اقدامات آنلاین و روزنامه نگاری آنلاین که جزو پرنگ‌ترین آن‌ها است و همیشه هم جنبه‌های مثبت ندارد. رسانه هایپر مدیا به رسانه‌هایی می‌گویند که مجله هستند اما فقط در فضای وب قابل رویت هستند و چاپ و پرینت نمی‌شوند. حالا دیگر روزنامه‌نگاری نوین، روزنامه‌نگاری آنلاین است که اطلاع‌رسانی و تولید اخبار را گسترده‌تر کرده است.

وی افزود: بعد از دهه ۹۰، تجددگرایی کشور آلبانی آغاز شد. تا قبل از آن، مردم آلبانی به جز برنامه‌های تلویزیونی، آن هم با کانال‌های محدود، انتخاب دیگری نداشتند. کلیک کردن موضوعی است که به بزرگترین دغدغه رسانه‌های آلبانی تبدیل شده است. آنقدر که گاهی دیگر صحت اخبار برایشان مهم نیست و به تنها چیزی که توجه می‌کنند، تعداد بازدیدها و کلیک‌های یک خبر است.

بافیار در پایان گفت: در دنیای امروز، استفاده رسانه‌ها و خبرنگاران از کاغذ خیلی کم شده است. تقریبا همه رسانه‌ها به استفاده از وب‌سایت روی آورده‌اند. همین باعث شد که در سال ۲۰۱۷، تعداد کارمندان روزنامه‌های آلبانی به شدت افت پیدا کنند و تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل نیاز نداشتن به آن‌ها اخراج شدند.

پایان پیام

کد خبر : 56259 ساعت خبر : 8:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56259
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات