گلونی

بررسی اثربخشی کتاب انسان و محیط‌زیست

بررسی اثربخشی کتاب انسان و محیط‌زیست

بررسی اثربخشی کتاب انسان و محیط‌زیست

کتاب انسان و محیط‌زیست با حضور کارشناسان و مسئولین ادارات حفاظت محیط‌زیست استان قزوین و سرگروه آموزشی اداره کل آموزش پرورش جهت تاثیرگذاری هرچه بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین سیاوش شمسی‌پور مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین با تایید خبر فوق اظهار کرد: این جلسه با حضور مسئولین واحدهای ذیربط و سرگروه‌های استانی کتاب انسان و محیط‌زیست و شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین ضمن اعلام خرسندی از ورود مباحث محیط‌زیست به نظام آموزشی کشور در قالب کتاب انسان و محیط‌زیست گفت: این اداره کل تمام اهتمام خود را در جهت اثربخشی هرچه بیشتر آموزش این کتاب در بین دانش‌آموزان و دبیران گرانقدر بکار خواهد بست و در این راستا تهیه محتواهای کمک آموزشی برای دبیران و برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت برای آنان و همچنین پیگیری نظام آموزشی فعال برای دانش آموزان و توجه به فعالیت‌ها و یافته‌های دانش‌آموزان در حین آموزش و استفاده از خلاقیت‌های دانش‌آموزان را در این راستا موثرخواهد بود.

بررسی اثربخشی کتاب انسان و محیط‌زیست

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش به منظور ارتقای دانش و مهارت‌های دبیرانی که این کتاب را تدریس می‌کنند دوره‌های آموزش ضمن خدمت برنامه‌ریزی شده و از دی‌ماه به اجرا خواهد گذاشت و کارشناسان حوزه‌های مختلف اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان نیز در برنامه‌های آموزش و تدریس مباحث پسماند و تنوع زیستی این دوره‌ها با آموزش و پرورش همکاری لاز م را خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین همچنین افزود: با اعلام زمان قطعی برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت مربوط به کتاب انسان و محیط‌زیست و سرفصل‌های آموزشی، اداره کل حفاظت محیط‌زیست مدرسین این دوره را تامین خواهد کرد.

شمسی‌پور گفت: در راستای حمایت از فعالیت‌های زیست محیطی در مدارس و واحدهای آموزشی مقرر شد کارت‌هایی با عنوان محیط یار دانش‌آموزی از طریق اداره کل حفاظت محیط‌زیست تهیه و با درج شرح وظایف دانش‌آموزان محیط‌یار در اختیار دانش‌آموزان پایه یازدهم قرار گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: به منظور ارتقای اثر بخشی مباحث کتاب انسان و محیط‌زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همکاری لازم را با اداره کل آموزش و پرورش استان جهت بازدید دبیران و دانش‌آموزان از مناطق تحت مدیریت و موزه تنوع زیستی بعمل خواهد آورد.

سیاوش شمسی‌پور همچنین افزود: محتواهای کمک آموزشی متناسب سرفصل‌های کتاب از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست تهیه خواهد شد و جهت توزیع آن آن از طریق سرگروه در بین دبیران مدرسان کتاب ارائه می‌گردد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با این اقدامات بتوانیم در فرهنگسازی جامعه اثرگذار باشیم و موجبات کاهش آلودگیهای زیست محیطی و افزایش فرهنگ حفظ محیطزیست فراهم آوریم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل