گلونی

یک پیشنهاد پاییزی به شهرداری خرم‌آباد

یک پیشنهاد پاییزی به شهرداری خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، برگ‌ریزان شروع شده است و درختان چنار خرم‌آباد شاخه‌های خود را سبک می‌کنند تا آماده زمستان شوند.

مشهور است که شاعران در این فصل بهترین اشعار خود را می‌سرایند و عاشقان را برگ‌های هزاررنگ روی زمین، مجنون دلدار می‌کند.

برگ‌های ریخته شده، منظره دل‌انگیزی به خیابان‌های شهر داده است ولی به دلایلی از جمله احتیاط کردن شهرداری در مورد بستم راه‌آب‌ها و کانال‌ها، روزانه جمع‌آوری می‌شوند. اما می‌شود در یک یا دو مکان مناسب برگ‌های خشک روی زمین را تا چند روز جمع نکرد تا عکاسان و گردشگران و شهروندان خرم‌آبادی بتوانند از این فضل زیبا استفاده کنند. چند شهر کشور در این موقع از سال مکانی به همین منظور اختصاص می‌دهند.

یک پیشنهاد پاییزی

بهترین مکانی که می‌شود برای این کار به شهرداری پیشنهاد داد پارک شهر است که هم مرکزیت دارد و هم باوجود درختان انبوه چنار چهره‌ای کاملا پاییزی به خود گرفته است. برگ‌های زرد و خشک پارک شهر را هر روز جمع‌آوری می‌کنند.

با یک مدیریت کم‌هزینه، می‌شود برای چند روز لحظه‌های ماندگاری را برای شهروندان خرم‌آبادی ایجاد کرد.

جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی متعددی در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد که از آن جمله می‌توان به فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل شاپوری، گرداب سنگی، سنگ نبشته، آرامگاه باباطاهر و دریاچه کیو اشاره کرد به‌طوری‌که این شهر برای نخستین بار در ایران از سوی دفتر منطقه‌ای سازمان ملل به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده‌است.

پایان پیام 

خروج از نسخه موبایل