آموزش کشتن حیوان در یک کتاب کودک

آموزش کشتن حیوان در یک کتاب کودک

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ماجرای یک کتاب داستان کودک این است که شیری برای شناخت آدمی‌زاد به سراغ او می‌رود اما در پایان با بدنی که با آب جوش سوخته است و حقیقا با “شناختی کامل” به جنگل برمی‌گردد.

فکرش را بکنید این خشونت چه تاثیری روی روان کودک می‌گذارد. این‌که قهرمان قصه بدن شیر را با آب جوش بسوزاند و فاتحانه به او بگوید این بار تو را می‌بخشم ولی بار دیگر بخششی در کار نیست.
چطور می‌شود این کتاب را برای کودک خواند؟ قرار است با خواندن این کتاب چه درسی به کودک داده شود؟ درس خشونت و حیوان آزاری؟

این نمونه‌ها نشان می‌دهد اصلا نظارت درست و کارشناسانه روی ادبیات کودک صورت نمی‌گیرد وگرنه چنین داستانی اصلا نباید مجوز انتشار می‌گرفت.

از طرفی این همه روانشناسان به شیوه‌های تربیتی نوین و دور از خشونت تاکید می‌کنند از طرف دیگر این می‌شود قصه سرگرم کننده کودکان.

آموزش کشتن حیوان در یک کتاب کودک

ترسیم خشم و انتقام در ذهن کودکان، سفارشی که نمی‌شود باشد. پس اثر خودش را در آینده خواهد گذاشت. حیوان و آدمی‌زاد هم نمی‌شناسد. اگر کودکی را با این ارزش‌ها بزرگ کنیم قطعا بزرگ‌ترین ظلم را در حق او کرده‌ایم.

همان‌طور که روی کتاب‌های مخصوص بزرگسالان ممیزی هست باید برای ادبیات کودک و نوجوان هم وسواس بیشتری به خرج بدهند.

اگر ذهن کودکان با این حرکات که اصلا در شان آدمی‌زاد نیست پر شود دیگر پاک کردن آن کار بسیار دشواری خواهد بود.

حقیقت این است که حیوانات هم مثل همین آدمی‌زاد حق زندگی دارند. نمی‌شود در دنیای مجازی با انتشار عکس‌ها ادعای دفاع از حقوق حیوانات داشته باشیم بعد در خانه خودمان کودکان را حیوان آزار بار بیاوریم.

حالا که دوست داشتن حیوانات و حمایت از حقوق آن‌ها به یک ژست در جامعه تبدیل شده است و خیلی‌ها حداقل با این بهانه‌ها به حیوانات کمک می‌کنند دولت هم باید لطف کند و بیشتر حواسش را جمع کند تا نسلی وحشی و خشن برای آینده تربیت نکند.

پایان پیام

گزارش: آرشین ساکی

کد خبر : 57991 ساعت خبر : 1:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57991
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات