اختصاص عواید فروش مستند شریعتی به زلزله‌زدگان

سازندگان مستند «فرزند کویر» که به زندگی و عقاید دکتر شریعتی می‌پردازد، عواید فروش این فیلم را به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فیلم مستند «فرزند کویر» از روز ۱۵ آذر ماه در سایت فیلم نت قرار گرفته و مخاطبان می‌توانند با پرداخت مبلغی این فیلم را خریداری کنند. عواید فروش این مستند نیز به زلزله‌زدگان کرمانشاه داده می‌شود.

کارگردان فرزند کویر در همین راستا یادداشتی را در اختیار ایسنا قرار داده است که در ادامه می‌خوانید:

«فیلم مستند فرزند کویر جزو یکی از سی و چندمین آثار مستندی است که در سال‌های اخیر ساختم. این فیلم برشی از زندگی دکتر علی شریعتی است اما از نگاه یاران و دوستانش، ناگفته‌های زندگی این مرد بزرگ تاکنون در مدیومی بدین وسیعی بازگو نشده است. چندین دلیل مرا بر آن داشت تا دست به تولید آن بزنم و یکی از آن‌ها برمی‌گردد به سال‌های دور که در حال تولید پرتره یکی از خادمان امام رضا(ع) بودم که بر حسب اتفاق ایشان یکی از شاگردان دکتر شریعتی بود؛ بانویی که پس از سال‌ها از نبود دکتر با اشک از او یاد می‌کرد و این خود انگیزه‌ای شد تا دلایل این محبوبیت را بیابم. تحقیقاتم را شروع کردم و متوجه شدم دکتر شریعتی به عنوان یک روشنفکر دینی قلمش گرفتار بحران تاریخ مصرف‌دار شدن نگشته که این خود نشان از جلوتر بودن او از زمانه خویش است تا جایی که مرا به‌ عنوان یک پژوهشگر و کارگردانی که عموما درخصوص زنان کارهای بسیاری را تولید و یا به نگارش درآورده، جذب کرد. نه اینکه جنسیت‌زدگی در آثارش جای نداشته است بلکه هیچ مانع و دلیلی را برای عدم حضور اجتماعی، فرهنگی و … زنان هم ذکر نکرده است که این نگاه رغبت بیشتری در من ایجاد کرد که مجموعه آثارم را که عموما پرداختن به مباحث زنان است به نام این مرد بزرگ مزین سازم   بی‌تردید شریعتی شخصیتی است که در همه عرصه‌ها از جمله هنر، ادبیات و … می‌توان واکاوی‌اش کرد.

در میان مجموعه آثارم به جز این پرتره، بالغ بر چهار اثر دیگر پرتره می‌توان پیدا کرد که گاه درخصوص شخصیت‌های گمنام و گاه نام‌آشناست. اما برنامه آینده کاری‌ام بیشتر تولید آثار داستانی است که بی‌شک باز هم موضوع زنان در آن در اولویت است و کارهای مستند را به مواردی اختصاص خواهم داد که بسیار برایم دلی باشد. به همین دلیل در حال حاضر نویسندگانی در موسسه  فیلمسازی مهر ویستا هنر مشغول نگارش دو اثر سریال داستانی هستند و  البته درحال آماده شدن برای تولید  یک برنامه روتین تلویزیونی که اطلاعات کامل‌تر آن را در آینده نزدیک به اطلاع دوستان می‌رسانم. خوشبختانه فیلم فرزند کویر توانست در زمان زاد روز دکتر از شبکه مستند پخش شود و البته پخش vod  آن به اولین شبکه اینترنتی فیلم نت سپرده شده است که در ۱۵ آذر سال ۹۶ روی سایت قرار داده‌اند. اما متاسفانه پخش و توزیع آن با بدترین و تلخ‌ترین ایام مصادف شد؛ با زلزله ویرانگر دیارم کرمانشاه (سرپل ذهاب ) که نه تنها دل مرا به‌ عنوان یک کورد زخمی کرد بلکه دل هر ایرانی و غیر ایرانی را در سراسر جهان به درد آورد به همین دلیل تصمیم گرفتم عواید فروش فیلم را به همزبانان عزیزم تقدیم کنم. بی تردید این داغ بزرگ را با هیچ مرحمی نمی‌توان التیام داد. شاید بهتر است بگویم مسکنی برای روح زخم دیده‌ام و بوسه‌ی کوچکی است بر دستان رنج کشیده زنان، کودکان، مردان دلیر دیارم. یقین دارم  که روح بزرگ دکتر علی شریعتی هم از این همدردی و همدلی خشنود خواهد شد. ضمنا جا دارد از بنیاد فرهنگی دکتر شریعتی و به‌خصوص خانم دکتر سوسن شریعتی سپاسگزاری کنم که برای تهیه این اثر اطلاعات لازم را در اختیارم قرار نهادند و البته دیگر دوستانی که در تولید آن مرا یاریگر بودند. سخنم را با این دعای دکتر شریعتی به پایان می‌رسانم؛ “خدایا رحمتی کن تا ایمان، نام و نان را برایم نیاورد و قوتم بخش تا نانم و حتی نامم را در راه خطر ایمانم افکنم”.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «فرزند کویر» روایتی است مستند از محل تولد‍، زندگی و دیدگاه‌های «دکتر علی شریعتی». دوستان و نزدیکان دکتر در جمعی دوستانه از خصوصیات اخلاقی و تفکرات دکتر می‌گویند.

پایان پیام

کد خبر : 60316 ساعت خبر : 1:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=60316
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات