این روزها مثل آهو در گل مانده‌ایم

بنا بر مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران، تمامی مدارس اعم از ابتدایی، پیش‌دبستانی، مهدهای کودک استان تهران، راهنمایی و دبیرستان به‌غیر از منطقه فیروزکوه و دماوند و پردیس فردا دوشنبه بیست و هفتم آذرماه تعطیل خواهد بود.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: تمام بچه شهرستانی‌های دهه شصت باید خاطرشان باشد هروقت از بچه‌های پایتخت‌نشین فامیل می‌پرسیدیم درس‌تان کجاست؟ همیشه آن‌ها دو سه درس از ما جلوتر بودند.

حالا اما برعکس شده، با این وضع مدرسه رفتن پایتخت‌نشین‌ها احتمالا هفت هشت درس عقب‌تر از شهرستان‌ها هستند.

پیشنهاد می‌شود دولت روزهایی را که بچه‌ها باید به مدارس بروند اعلام کند. بنابر توافق بقیه روزها تعطیل باشد. دیگر چه کاری‌ست هی یک روز یک روز تعطیلی اعلام شود؟

این اصلا موضوع عجیبی نیست که. در تمام کشورهای صنعتی هم که آلودگی زیاد است اکثر روزها مدارس‌شان تعطیل است. البته چون از لحاظ صنعتی بودن به ما نمی‌رسند تعداد روزهای تعطیلی آن‌ها کمتر است. منظورم این است ابدا راه حلی برای رفع آلودگی شهرهای صنعتی لابد در هیچ کجای دنیا وجود نداشته که ما این‌چنین درگیر این معضل شده‌ایم. و مثل آهو در گل مانده‌ایم. دیگر صنعتی شدن این مشکلات را هم دارد.

بنابراین تعطیلی بهترین راه حل است. تازه این بچه مدرسه‌ای‌ها که مدرسه نروند کلی از بار ترافیکی کم شده و درنتیجه آلودگی هوا کم می‌شود. یا یک راه دیگر این است شما که می‌خواهید چند سال دیگر گل‌های نوشکفته را بفرستید ان‌سوی مرزها، همین حالا اقدام نموده و کشور را از دست این بچه مدرسه‌ای‌ها خلاص کنید.

اصلا انتظار نداشته باشید دولت مشکل آلودگی هوا را با این بودجه بخور و نمیر محیط زیست حل کند. پس غیرت‌تان کجا رفته؟ شما به عنوان یک ایرانی دلیر و غیور و خیلی چیزهای دیگر موظف هستید از محیط زیست برای آیندگان‌تان محافظت کنید. انتظار دستگاه‌های پیشرفته و آن قرطی‌بازی‌های ایجاد هوای پاک نداشته باشید. ریش و قیچی دست خودتان است. ببینم چه می‌کنید… بهتر نیست یک روز خودتان را به جای خودروی شخصی به واگن‌های مناسب مترو برسانید و با تعریف جدیدی از گنجایش آشنا شوید؟

از ما گفتن و از شما نشنیدن. حالا هی در شبکه‌های مجازی هشتگ بزنید تا ۱۴۰۰ با آلودگی هوا بیینم دل‌تان خنک می‌شود؟

پایان پیام

کد خبر : 62355 ساعت خبر : 2:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62355
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات