برنامه‌ای برای ۳۵۸ روز سال

نتیجه تحقیقات منتشر شده در ژورنال انجمن سلطنتی علوم، نشان می‌دهد که غیرسیگاری‌ها از دید همجنسان و غیر همجنسان خود جذابترند.

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: این هم دلیل علمی و محکمه‌پسند واسه آن‌هایی که چپ و راست عکس‌های سیگار به دست در فضای مجازی منتشر می‌کنند و توهم خود جذاب‌پنداری هم بدجور اذیتشان می‌کند.

آمار کاهش سن سیگاری‌ها نشان می‌دهد که وسوسه امتحان کردن سیگار و ژست آن دست از سر گروه‌هایی در رده‌های سنی نوجوانان برنمی‌دارد. این گستردگی مصرف سیگار و سرایت آن به گروه‌های سنی کوچکتر خبر از یک ضعف فرهنگی_نظارتی بزرگ دارد. هویت ساختگی که آنها با سیگار کشیدن بروز می‌دهند کمک می‌کند پشت نقاب‌های عجیب و پررنگ شده توسط فضای مجازی، آن‌طور که دوست دارند دیگران باورشان می‌کنند زندگی کنند؛ نه آنچه که واقعاً هستند. آن‌ها گذر از دوران کودکی و نوجوانی را با کاتالیزور دورغین سیگار انجام می‌دهند و وانمود می‌کنند که بزرگ شده‌اند و آماده تصمیم‌گیری‌های بزرگتری هستند.

اعتیاد به سیگار در خانواده‌هایی که یک عضو سیگاری دارند، ملموس‌تر است، عادات اکتسابی و این‌روزها ژنتیک هم در سیگار کشیدن فرد نقش دارد، ژن‌های معیوب یا ژن‌های که خلقیات و نقیصه‌های رفتاری را انتقال می‌دهند همیشه کارشان را بهتر و دقیق‌تر از ژن‌های خوب انجام می‌دهند. اگر قرار باشد بین سیگار کشیدن و موفقیت شغلی ژن‌ها را مجبور به انتخاب کنیم، شک نکنید که اولی را انتخاب می‌کنند. به‌نظر می‌رسد هفته بدون دخانیات تنها کار نصف و نیمه فرهنگی بوده که در زمینه سیگار انجام شده، حتی ممنوعیت کشیدن سیگار در اماکن عمومی هم سخت‌گیرانه پیگیری نمی‌شود.

طرح‌های ضربتی مبارزه با قلیان‌کشی نوجوانان و جوانان هم که فصلی و موقتی هستند و به‌علاوه اینکه با باز و بسته کردن فضای اجتماعی در قالب این طرح‌ها نمی‌شود نتیجه مناسب را گرفت. ظاهراً سیگار شوخی بردار نیست، این روزها اعتیاد به سیگار و باقی مخدرها و سهل‌الوصولی آنها باعث می‌شود خودمان به‌فکر پایش فکری و جسمی فرزندانمان باشیم، ظاهراً قرار نیست هفته بدون دخانیات ناجی ۳۵۸ روز باقی مانده سال و واکسینه کردن فرزندانمان در برابر سیگار بشود.

پایان پیام

کد خبر : 62719 ساعت خبر : 2:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62719
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات