بی‌دلیل نگویید و محبوب بمانید

بی‌دلیل نگویید و محبوب بمانید

پایگاه خبری گلونی، ناصر عزیزی: «به عقب باز نمی‌گردیم»، «با روحانی تا ۱۴۰۰» و حالا «ما از شما چشم یاری داشتیم»، «کاش می‌شد به عقب باز گردیم» و…

فاصله جملات اول «سلبریتی»ها تا ابراز پشیمانی، تنها چند ماه است.

سوال: در این مدت چه اتفاقی افتاده است؟ کسانی که حامی پروپاقرص رئیس‌جمهور بودند، این‌گونه از گفته خود پشیمان شدند؟ آیا حامیان رئیس‌جمهور منتظر تقدیم لایحه بودجه توسط دکتر روحانی به مجلس بودند، تا این‌گونه موضع بگیرند؟

در اینکه به بودجه سال۹۷ نقد وارد است شکی وجود ندارد.

سوال اساسی که در اینجا مطرح می‌شود، چرا سلبریتی‌ها اینقدر در تلاش هستند که نقشی فراتر از جایگاه خود در جامعه ایفا کنند؟

به نظر می‌رسد یک جابه‌جایی در نقش‌ها در حال صورت گرفتن است؛ جابه‌جایی که در نبود احزاب به معنای واقعی در همه موضوعات جامعه نمود پیدا کرده است.

بی‌دلیل نگویید و محبوب بمانید

اصلا چه دلیلی دارد در تمام موضوعات و بحران‌ها پای یک سلبریتی در میان باشد و شروع به اظهارنظر کند؟

از این جهت می‌گویم «اظهارنظر» که اغلب حاوی نظر شخصی است و بدون دلیل کافی و فقط از روی هیجان و به اصطلاح باری به هر جهت نظری را بیان می کنند.

دوستان عزیز سلبریتی، چرا بدون دلیل و فقط با تغییر رنگ پروفایل و بیان چند کلمه خاص در زمان خاص، از شخص یا موضوعی حمایت می کنید و بعد از گذشت زمان، رنگ عوض کرده و ابراز ندامت می‌کنید؟

در این میان دوستان به‌اصطلاح سوپراستار نه تنها به حل مشکلات در جامعه کمکی نکرده‌اند، بلکه فقط گروهی از افراد را که شیفته این سلبریتی‌ها هستند را با یکدیگر درگیر کرده و تنها نتیجه این اظهارنظرهای هیجانی، فحاشی در فضای مجازی و حقیقی خواهد بود.

در رابطه با دوستان عزیز سلبریتی این نکته حائز اهمیت است، اغلب این افراد در زمینه‌هایی جز حوزه تخصصی خود کم‌مطالعه و گاهی کم‌سواد هستند.

این امر دایره واژگان آنها را محدود می‌کند و این اظهارنظرها جز خرابکاری و گاف، نتیجه‌ای برای خودشان و جامعه نخواهد داشت.

در پایان به این نکته می‌توان اکتفا کرد، در جامعه‌ای که اخبار و اطلاعات در لحظه جا‌به‌جا می‌شود و افراد به معنای مخاطب در مقابل پیام‌ها فعال هستند و در قبال هر پیام، تصویر یا اطلاعات واکنش می دهند؛ پس دوستان سلبریتی مسئولیت بیشتری بر دوش‌شان است و باید از اظهارنظر نسنجیده و هیجانی صرف‌نظر کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 61545 ساعت خبر : 11:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=61545
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

جواب این سوال اسونه
سلبریتی باید فقط در اختیار رای اوری ما باشه در انتخابات
بعد از انتخابات چهارسال خفه بشه تا دوباره مورد استفاده قرار بگیره