تشخیص ورشکستگی با ام‌آرآی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: حسین کرم‌پور؛ نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره وضعیت نامناسب اقتصادی مراکز تصویربرداری گفت: «مراکز رادیولوژی در کشور در آستانه ورشکستگی قرار دارند. در سال‌های اخیر با توجه به گران شدن قیمت دلار و یورو قیمت این تجهیزات چندین برابر شد. در حال حاضر قیمت یک دستگاه ام آر آی حداقل هفت میلیارد تومان هزینه دارد یا یک دستگاه سونوگرافی که تکنولوژی مناسب و نه عالی دارد، حداقل بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. برای مثال دستگاههای سی تی اسکن و ام آر آی باید هر سه تا پنج سال به روز و تعویض شوند تا بتوانیم از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

در کشور ما متأسفانه از سال‌های گذشته تعرفه خدمات رادیولوژی پایین نگهداشته شده است. امسال هم این رویه تشدید شد و با وجود اینکه شاهد افزایش تورم و قیمت دلار بودیم، تعرفه‌های رشته رادیولوژی برخلاف مصوبه هیئت دولت که قرار بود تنها ۲۰ درصد کم شود بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.» البته همه اینها با هم هیچ چیز از علاقه پزشکان به تجویز این عکس‌برداری‌ها و ام‌آرآی‌ها وسونوگرافی‌ها کم نکرد، بلکه پورسانت‌ها و واسطه‌گری برخی از پزشکان باعث شد بازار این مراکز تشخیصی رونق زیادی بگیره.

بالاخره پزشکان هم لازمه یه‌جایی در برابر وسوسه تجویز این روش‌های درمانی به بیماران ایستادگی کنن، مثلاً بیمار داشتیم که از گزیدگی نیش زنبور رنج می‌برده، پزشک مربوطه یه‌جوری از سرتا پاش اسکن گرفته که هر گونه حرکت خون تو رگ‌ها رو رصد کنه. بعد هم به‌حالت قهر به بیمارش گفته ویزیتت نمی‌کنم مگه نگفتم برو پیش فلان دکتر من فقط کار اون رو قبول دارم، مریض هم تا قبل از اینکه پول وامش جور بشه و در نبود دفترچه بیمه جدید بتونه ام‌آرآی تازه خدمت دکتر فلانیِ سفارش شده از طرف پزشک معتمدش رو انجام بده، از شدت گزیدگی نیش زنبور در همه نواحی بدنش، فوت شده. می‌خوام بگم اگر بعضی از پزشکان بنا رو روی اعتماد متقابل می‌ذاشتن الان ورشکسته نمی‌شدن و مردم هم به تشخیصشون اعتماد می‌کردن!

پایان پیام

 

کد خبر : 62750 ساعت خبر : 10:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62750
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات