تقدیر از محیط‌بانان، آموزش و همیاری برای حفظ محیط زیست

تقدیر از محیط‌بانان، آموزش و همیاری برای حفظ محیط زیست

فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته پایانی آذرماه فعالیت‌های مختلفی برای حفظ محیط زیست را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فعالان محیط زیست هفته پایانی آذرماه را در سراسر کشور با انجام فعالیت‌های متونعی برای حفظ محیط زیست سپری کردند.

در تهران چهارمین دوره جایزه یحیی ویژه محیط بانان سراسر کشور که به همت انجمن یوزپلنگ ایرانی برگزار شد برندگان خود را شناخت. غلامرضا محمدزاده از گیلان و محسن دلیر و مدثر تیموری از خراسان رضوی برگزیده این دوره بودند.

در لاهیجان استان گیلان با همت کارگروه آموزش بوم بانان گیلان، ۱۹۶ دانش آموز دبستان ارشاد لاهیجان در کلاس آموزشی آشنایی با کوهستان و جنگل های هیرکانی شرکت کردند.

در مشهد استان خراسان رضوی صد و شصتمین برنامه انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات در بحث آموزش و غذارسانی به پرندگان شهری در فصل سرما در پارک جنگلی وکیل آباد در شهر مشهد صورت گرفت.

در شهر آبدانان استان ایلام آموزش وفرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله های تر وخشک درپیش دبستانی امام حسن مجتبی (ع) توسط انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام انجام شد.

تقدیر از محیط‌بانان، آموزش و همیاری برای حفظ محیط زیست

در شهر رحیم آباد استان گیلان نیز آموزش حفاظت از کوهستان و چگونگی مقابله با تخریب آن در مدرسه عشایری دخترانه الزهرا شهر رحیم آباد توسط کارگروه آموزش موسسه محیط زیست آسمانرود و با همکاری آموزش اداره محیط زیست شهرستان رودسر برگزار شد.

در شهر سروستان استان فارس تعدادی از اعضای گروه عاشقان طبیعت شهرستان سروستان همگام و همراه با محیط بانان استان فارس به منظور آمار گیری حیات وحش پارک ملی بمو به کمک این یاران حیات وحش آمدند.

در شهر لنگرود استان گیلان کارگاه آموزشی روز جهانی حقوق حیوانات به همت کانون فعالان محیط زیست یالمند لنگرود و مشارکت اداره محیط زیست لنگرود، همراه با آموزش مفاهیم زیست محیطی با پخش عکس و فیلم برگزار شد.

در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان هم دوستداران محیط زیست یک سنجاب را با هماهنگی یکی از شهروندان تحویل گرفته و در منطقه شیمبار که زیستگاه اصلی آنها بشمار می رود رهاسازی کردند.

در شهر آستارا در استان گیلان مراسم نکوداشت رودخانه و مرداب با استقبال گرم ۷۲ تن از شهروندان آستارایی برگزار شد. این مراسم خودجوش مردمی تا نوروز ۹۷ هر جمعه در پل مرداب برگزار می‌شود.

در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد دسته بندی کمک های ارسالی مردمی برای ارسال به روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد توسط اعضای انجمن نهضت سبز زاگرس انجام شد.

در شهر لاهیجان استان گیلان کارگاه آشنایی مقدماتی با دستگاه های جی‌پی‌اس در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان لاهیجان توسط کارگروه کشاورزی بوم ‌بانان گیلان و همچنین رونمایی از کتاب «رده‌بندی و مورفولوژی گیاهان زراعی» انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان صورت گرفت.

در سی و سومین جلسه شورای شهر زرقان استان فارس که به درخواست نمایندگان تشکلهای محیط زیستی استان فارس در محل شهرداری زرقان تشکیل شد اعضای تشکلهای استان فارس در جلسه حضور یافته و مراتب نگرانی خود را از تصویب احتمالی طرح توسعه پالایشگاه مطرح کرده و خواستار پیگیری بیشتر این موضوع توسط اعضای شورا شدند. پایین رفتن منابع آبی، شور شدن آب شرب چاه ها، عدم توجه به ارزیابی محیط زیستی و پیش بینی فضای سبز از جمله نکاتی بود که در این جلسه عنوان شد.

در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان به همت شورای هماهنگی سمن های محیط زیستی مسجدسلیمان و با پیگیری مدیر و معاون پژوهش سرای علیمردان خان بختیاری در حیاط این واحد آموزشی گونه های بومی و گلهای زینتی توسط دانش آموزان کاشته شد، همچنین با مشارکت سمن های محیط زیست مسجدسلیمان و اداره محیط زیست شهرستان برنامه کاشت نهال و پاکسازی در کوی کارکنان سازمان برق انجام گرفت. در این برنامه که با استقبال اهالی نیز همراه بود، دیدارهای چهره به چهره و آموزش نکات حقوق شهروندی در حوزه محیط زیست صورت گرفت. در ادامه این برنامه نیز در حیاط اداره هواشناسی نیز با همکاری پرسنل اداره متبوع و فعالین محیط زیست کاشت نهال انجام گرفت.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 62995 ساعت خبر : 4:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62995
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات