جایزه اسکار هدف بازیگر نقش داجر در نمایش الیور توئیست

محمد شاکری بازیگر نقش «داجر» در نمایش «الیور توئیست» به کارگردانی حسین پارسایی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شاکری، کلاس ششم دبستان است و از هشت سالگی در کلاس‌های بازیگری دوره دیده است و از همان روزهای اول که فعالیت در آموزشگاه را شروع کرده کارگردان‌های زیادی او برای بازی در فیلم کوتاه انتخاب کردند.

این بازیگر نوجوان در گفت‌وگو با گلونی، به فعالیت‌های بازیگری خود اشاره کرد و گفت: بهترین تجربه من بازی در فیلم سینمایی آستیگمات به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی است که حضور در کنار ایشان و گروهشان تجربه فوق العاده‌ای برایم بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در جشنواره آموزشگاه تیاتر شهر قصه فعالیت کردم، گفت: آقای ثروتی داور جشنواره من را برای تئاتر «فهرست مردگان» انتخاب کرد و می‌توانم بگویم یکی از تجربه‌های خوب من در عرصه تیاتر بازی در این نمایش بود.

شاکری افزود: اول آذر سال گذشته نمایش فهرست مردگان را در تالار وحدت اجرا رفتم و نمایش‌های شهر قصه، کله پوکها، اتللو و سارا کورو از فعالیت‌های دیگر من بود که در آن‌ها به ایفای نقش پرداختم و در دوسریال محکومین ودیوار شیشه‌ای در یکی از اپیزودها به عنوان بازیگر نقش اول حضور داشتم.

وی در ادامه گفت: در ابتدا قرار بود در نمایش الیور توییست نقش الیور را بازی کنم اما با صلاحدید کارگردان نمایش حسین پارسایی و روحیات خودم نقش داجر به من داده شد.

شاکری درباره حضورش کنار بازیگران و هنرمندان با تجربه گفت: خیلی خوشحالم که در کنار افراد توانا، مهربان و کاربلد قرار گرفتم.

وی افزود: بازی در کنار مهناز افشار مهربان، نوید محمدزاده بی‌نظیرم که روح بزرگی دارد و هوتن شکیبای عزیز افتخار بزرگی برای من است و ایشان تجربه‌های خوب‌شان را در اختیار من قرار دادند همچنین حضور در کنار اتیلا پسیانی عزیز و سعید چنگیزیان که با این دو حال همه الیوری‌ها خوب بود برای من افتخار بزرگی است.

شاکری بیان کرد: نقشم را خیلی دوست دارم داجر و شیطنت‌هاش به روحیاتم نزدیک است اما بخاطر نزدیک‌تر شدن به نقش داجر بارها و بارها فیلم موزیکال الیور را تماشا کردم و هزاران بار رفتارهای داجر، راه رفتنش، حرف زدنش و حرکت‌هایش را تمرین کردم تا بتوانم از عهده نقش داجر بربیایم.

این بازیگر خوش آتیه سینما و تئاتر در ادامه به استقبال مخاطبان اشاره کرد و گفت: از اینهمه انرژی که در انتهای کار از مردم مهربان و مخاطبان می‌گیرم برای اجرای بعدی جان تازه‌ای گرفته و با انرژی بیشتری در صحنه حاضر می‌شوم خیلی احساس قشنگی است وقتی مردم بعد از اجرا غرق شادمانی و رضایت هستند.

وی افزود: من از روز اول که فعالیت در زمینه بازیگری را شروع کردم مهم‌ترین هدفم دریافت جایزه‌ی اسکار برای کشورم بوده و امیدوارم بعد از الیور بتوانم نقش‌هایی را ایفا کنم که در جشنواره‌های خارجی به این هدف و آرزو برسم و مردم ایران و همه کسانیکه به من اعتماد کردند از جمله حسین پارسایی کارگردان مهربان که مثل پدرم همیشه با حرفها و نصیحت‌هایشان قلبم را گرم کردند بتوانم خوشحال کنم.

وی به واکنش هم کلاسی هایش برای بازی در نمایش الیور توییست اشاره کرد و گفت: در مدرسه دوستانم خیلی خوشحال بودند و به من تبریک گفتند و خیلی دوست داشتند که این نمایش را ببینند معلمان و پرسنل مدرسه خیلی بامن مهربان هستند و هوای مرا دارند امیدوارم شاگرد خوبی بوده باشم و خوشحال‌شان کرده باشم.

وی به کمک و حمایت بازیگران در ایفای نقش راجر اشاره کردو گفت: هوتن شکیبا خیلی به من در این زمینه کمک کرد و من از او نکته‌های بسیاری آموختم کنارشان وقتی بازی می‌کردم انقدر توانا و مسلط بودند و ودر نقش خود فرو می‌رفتند که من هم باور می‌کردم که یک جیب بر و ناقلای واقعی هستم.

بازیگر نقش داجر در نمایش الیور توییست گفت: می‌خواهم درباره موضوعی صحبت کنم که خیلی برایم اهمیت دارد خارج از همه تعارفات می‌خواهم درباره کسی صحبت کنم که در این مدت زمان اجرا مثل مادرم مهربان بود صاف و بی‌نظیر کسی‌ که هیچ روزی با حضورشان در صحنه استرس نداشتم و هیچ روزی حس نکردم که از خانواده‌ام دور هستم با حضورشان همیشه حس کردم کنار مادر و خانواده‌ام هستم ایشان سرشار از مهربانی و محبت و مهری بی پایان هستند مهناز افشار عزیزم، خوشحالم از اینکه همیشه کنارم بودید بخاطر لطف و مهربانی که نسبت به من داشتید ازشما تشکر می‌کنم.

وی در پایان به حمایت خانواده اشاره کرد و گفت: پدرم و مادرم خیلی زیاد از من حمایت کردند و اگر پیگیری‌ها و پشتیبانی‌هایشان نبود در حال حاضر اینجا و در این شرایط نبودم برادرم کیارش هم همیشه مشوق من در انتخاب درست فعالیت‌های خوب هنری‌ام بوده است ازهمه این عزیزان و خانواده‌ام ممنونم و دست‌شان را می‌بوسم در این مدت خیلی برایم وقت گذاشتند و بخاطر من اذیت شدند از همین جا از پدر و مادرم تشکر می‌کنم.

گفتنی‌ست؛ نمایش الیور توئیست به کارگردانی حسین پارسایی و با بازی نوید محمدزاده، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، امیرکاوه آهنین‌جان, سعید چنگیزیان، هوتن شکیبا و داریوش موفق و با همراهی بیش از ۱۰۰ بازیگر و هنرجوی نوجوان در تالار وحدت تا شنبه سی‌ام دی‌ماه ۱۳۹۶ هر شب ساعت ۱۸ به روی صحنه می‌رود.

پایان پیام

گفت‌وگو: سهیلا انصاری

کد خبر : 61332 ساعت خبر : 3:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=61332
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات