حضور گروه‌های جوان ویژگی مهم جشنواره تئاتر شهر است

محسن موسوی کارگردان نمایش «سه ضلع یک دایره» وجود جشنواره مانند جشنواره تئاترشهر را برای تئاتر ایران بسیار مهم دانست چراکه گروه‌های جوان زیادی در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ، محسن موسوی که بعنوان نویسنده و کارگردان با نمایش «سه ضلع یک دایره» در بخش صحنه‌ای ششمین جشنواره تئاتر شهر حضور دارد، درباره داستان این نمایش گفت: تِم نمایش فضایی شهری دارد. در یک روز جمعه برای سه نفر که در یک آپارتمان زندگی می‌کنند، اتفاق‌هایی رخ داده که الان آن‌ها در فضایی که درگیر آن شده‌اند این حوادث را بازگو می‌کنند.

او در ادامه افزود: قرار نبود در جشنواره تئاتر شهر شرکت کنم. اسفندماه سال گذشته ایده‌هایی به ذهن من رسیده بود و بر اساس آن‌ها متن‌هایی را نوشتم. وقتی آن‌ها را کنار هم قرار دادم، دریافتم که با یکدیگر ارتباط‌هایی دارد. به ‌مرور این نمایشنامه نوشته شد. از تابستان امسال با یک گروه تمرین‌های نمایش را آغاز کردیم. یکی از دوستانم که از نمایشنامه من خبر داشت، فراخوان جشنواره را برای من فرستاد. نمایشنامه را برای حضور در جشنواره ارائه دادم و متن مورد قبول جشنواره واقع شد.

موسوی درباره برگزاری جشنواره تئاتر شهر گفت: وجود جشنواره برای تئاتر ایران بسیار مهم است چون برخی از گروه‌های جوان در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند و مهر تاییدی که این جشنواره‌ها بر کار گروه‌ها می‌زند، می‌تواند به آن‌ها کمک کند که به فضای جدی‌تر تئاتر معرفی شوند. جشنواره تئاتر شهر هم جشنواره مهمی است و با حمایت‌هایی که انجام می‌دهد تاکنون توانسته گروه‌های جوان را به فضای جدی‌تر تئاتر معرفی کند.

نویسنده و کارگردان «سه ضلع یک دایره» از اجرای عمومی خود در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: گروه تئاتر «کاتوره» همزمان با نگارش نمایشنامه «سه ضلع یک دایره» تشکیل شد و در همان زمان قرار بود با کمک موسسه «هیلاج» که اغلب اعضای گروه ما هم دانش‌آموخته همین موسسه هستند، نمایش را به اجرای عمومی برسانیم. البته با حضور در جشنواره تئاتر شهر این امیدواری در میان ما به ‌وجود آمده که شاید بتوانیم از طریق جشنواره تئاتر شهر اجرای عمومی خود را هماهنگ کنیم.

این کارگردان تئاتر ضمن اعلام این نکته که پردیس تئاتر تهران چندان از سوی مخاطبان تئاتر شناخته شده نیست، گفت: در سال‌های گذشته این جشنواره در فرهنگسراها برگزار می‌شد که از نظر جذب مخاطب شرایط بهتری داشت اما از سویی دیگر سالن‌های پردیس تئاتر تهران سالن‌های خوبی هستند و می‌توان به جشنواره تئاتر شهر به‌عنوان راه‌کاری برای بیشتر معرفی کردن این پردیس در نظر گرفت چون این مجموعه فضای جدیدی را به تئاتر ایران اضافه کرده است.

نمایش «سه ضلع یک دایره» با بازی علی محمودیان، امیر بهادر کریمی و محمدرضا آبان‌گاه روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه در سالن استاد نصیریان پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

پایان پیام

کد خبر : 63093 ساعت خبر : 10:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=63093
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات