دومین شب کنسرت پاپ‌لر برگزار شد + عکس

دومین شب کنسرت پاپ‌لر برگزار شد + عکس

دومین شب کنسرت امیررحمان خسروی هم مانند شب نخست با استقبال هواداران این خواننده همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کنسرت پاپ‌لر به خوانندگی امیررحمان خسروی جمعه‌شب در سالن شهید آوینی خرم‌آباد برگزار گردید. ۳۰درصد از فروش بلیط این کنسرت برای زلزله زدگان غرب کشور در نظر گرفته شده است.

نوازندگان گروه پاپلر حسین قنبری کیبورد و تنظیم کننده، معین روزبهانی گیتار و سرپرست گروه، امیرحسین گوشه پیانو، یاسین بهاروند گیتار، محمود تیموری  گیتار بیس، اشکان پیوستی درامز، مهدی بیرانوند کمانچه بودند.

گزارش تصویری محسن نظری از این کنسرت را ببینید:

 

علی اکبر شکارچی:

پیشتر هم اشاره کرده‌ایم آن‌هایی که از طریق شنیدن موسیقی لرستان را یاد می‌گیرند، به مراتب موفق‌تر از کسانی هستند که از طریق نت این موسیقی را یاد می‌گیرند.‌هابیل علی‌اف حرف درستی می‌زد. می‌گفت تا جایی سنت دوست شماست و از آن به بعد دشمنتان می‌شود. موسیقی را باید از طریق شنیدن یاد بگیرید. به همین خاطر دو شیوه متداول است؛ فرزندان استاد فرج علیپور، بدون این‌که مقابل پدرشان بنشینند و آموزش ببینند، کمانچه می‌زنند؛ فرزندان من هم همین‌طور. پسر و دختر من بدون این‌که شاگرد من باشند، خود به خود ساز می‌زنند، ولی شکل دیگری هم در لرستان دایر است. به این ترتیب که سعی می‌کنند شاگرد را تا جایی با نت پرورش دهند و از جایی به بعد دیگر با گوش و سینه و به سینه و فکر می‌کنم این بهتری شیوه است. یعنی نباید در نت توقف کرد و سینه به سینه نقش مهمی دارد.

دومین شب کنسرت پاپ‌لر برگزار شد + عکس

روی صحنه رفتن چه در شهر باشد و چه در روستا، بسیار تاثیرگذار و موثر است. وقتی شما بدون واسطه برای جمع موسیقی اجرا می‌کنید، چه از نظر خلاقیت، چه از تکنیک و چه دیگر مؤلفه‌های پیشرفت در موسیقی، خود را باید به سطح آمادگی برسانید، ولی بُعد دیگرش هم این است که موزیسین‌های شهرستانی وقتی به تهران می‌آیند، با خود سوغات خودشان را به همراه می‌آورند. سوغاتی که عبارت است از نغمه‌های بکر و زیبای محلی که هم به لحاظ بیان اندیشه، ریتم و دینامیک منحصربه‌فرد هستند. درست مثل این‌که دو برادر که یکی در شهر زندگی می‌کند و دیگری در روستا، بیایند و یکدیگر را ملاقات کنند. قطعا این ملاقات هم برای موسیقی سنتی راهگشا و هم برای موزیسین‌های نواحی. بنابراین چنین فستیوال و گردهمایی‌هایی برای توسعه، اشاعه و به رسمیت شناخته‌شدن فرهنگ آن قوم و معرفی توانمندی‌های موسیقی قوم مذکور بسیار مفید خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 58932 ساعت خبر : 11:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58932
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات