ساخت دو تماشاخانه تئاتر در شهرستان دماوند انجام خواهد شد

شهردار ‌شهرستان دماوند مهندس صفری از موافقت برای اختصاص، واگذاری و ساخت تماشاخانه اختصاصی تئاتر در دماوند خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز سه شنبه مورخ ۷ آذر ماه سال جاری شورای تخصصی تئاتر شهرستان دماوند در دیدار با شهردار ‌شهرستان آقای مهندس صفری که با حضور رئیس شورای شهر آقای مهندس ذبیحی در دفتر شهردار صورت گرفت ، مهندس صفری از موافقت برای اختصاص ، واگذاری و ساخت تماشاخانه اختصاصی تئاتر خبر داد .

در این جلسه مقرر شد تا مکانی برای ساخت تماشاخانه تئاتر در شهردماوند اختصاص یابد و پس از ساخت نیز این تماشاخانه در اختیار انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دماوند و هنرمندان آن قرارگیرد.

در آخر شورای تخصصی تئاتر از همکاری شهردار شهرستان دماوند قدردانی کرده و آقای ذبیحی ریاست محترم شورای شهر دماوند مسئول پیگیری این موضوع شدند .

همچنین روز چهارشنبه مورخ ۸ آذر ماه سال جاری شورای تخصصی تئاتر شهرستان دماوند در دیدار با شهردار شهر آبسرد آقای مهندس رفیعی طباطبایی که در دفتر شهردار صورت گرفت.

در این جلسه هومن رهنمون عضو شورای تخصصی تئاتر ، گزارشی از نحوه ی عملکرد و برنامه های آتی ارائه کرد که از آن جمله آخرین هماهنگی با فرماندار محترم شهرستان و دستور ایشان مبنی بر تخصیص دو قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع جهت احداث تماشاخانه تخصصی تئاتر در دماوند و آبسرد و همچنین گزارشی از برگزاری فصل تئاتر شهرستان دماوند بود.

رهنمون افزود «طی پنج ساله گذشته تئاتر شهرستان دماوند تعامل بسیار خوبی با استان تهران و تئاتر کشور داشته است و از آنجایی که علاقه مندان بسیاری از حومه دماوند برای آموزش مراجعه میکنند می بایست از آنها حمایت کرد از این رو در راستای پاسخگویی به این نیاز جدی ، شورای تخصصی تئاتر در بخش آموزش اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تئاتر کرده و آقایان اقبال رجبی و محمد طایفه را به عنوان مدرسین این دوره معرفی کرده است ».

« از آنجایی که شهر کامل به معنی مکانی است که در آن تئاتر ، سینما ، کتابخانه و … وجود دارد ، رفتار شهروندی هم که از این امکانات شهری بهره مند است با شهروندی که در شهری زندگی می کند که فاقد این امکانات است ، تفاوت شایانی  دارد . شهر ما امروز نیازمند فضای مناسب و اختصاصی برای تئاتر است که در آن بتوانیم پاسخگوی قشر جوان علاقمند و مراجعه کننده و همینطور مردم علاقمند به تئاتر شهرستان که تعدادشان هم کم نیست باشیم ».

پس از آن مهندس رفیعی طباطبایی شهردار شهر آبسرد از واگذاری یک قطعه زمین برای ساخت تماشاخانه ای مستقل واقع در شهر آبسرد خبر داد و اعلام کرد که شهرداری در جهت ساخت این تماشاخانه مستقل و برگزاری دوره های آموزشی تئاتر اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

پایان پیام

کد خبر : 60280 ساعت خبر : 1:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=60280
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات