علم‌الهدی: اختصاص بودجه به هنروتجربه اتفاق مثبتی است

مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری «هنروتجربه» تاکید کرد درنظرگیری بودجه رسمی در لایحه بودجه برای این گروه سینمایی اتفاق خوشحال کننده‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علم‌الهدی مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» درباره بودجه ای که دولت برای سال آینده برای این گروه سینمایی در نظر گرفته و حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، گفت: گروه «هنر و تجربه» به دنبال بودجه زیاد نیست و این گروه سینمایی در این سه سال در راستای اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و با بودجه کم و بهره‌وری زیاد کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۴ «هنر و تجربه» وارد ردیف بودجه رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، بیان کرد: هر سال براساس بضاعتی که وجود دارد بودجه ای برای آن در نظر گرفته می شود و ما از این بابت شکرگزار خدا هستیم.

این مدیر سینمایی افزود: ما در «هنر و تجربه» به دنبال کار مشارکتی با فیلمسازان و سینماداران علاقه مند به این گروه سینمایی هستیم و طبیعی است که این رقم نمی تواند همه اهداف ما را محقق کند ولی با توجه به بضاعت سینمای ایران و نگاه تمامیت خواهی که نسبت به این سینمای پایه ای وجود دارد شکرگزار این اتفاق هستیم و امیدواریم به مرور بتوانیم مشارکت نهادهای دیگر را در «هنر و تجربه» داشته باشیم.

علم الهدی تاکید کرد این مساله که در لایحه بودجه امسال رخ داده و همچنین اینکه «هنر و تجربه» یکی دو سال است که توانسته است خود را مطرح کند و متولیان رسمی سینما و قانونگذاران مجلس را به یقین برساند که این سینما نیاز به حمایت دارد، اتفاق خوبی است.

دبیر شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه» در بخش دیگر از صحبت هایش درباره آماده‌سازی فیلم های این گروه برای حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: آن دسته از فیلمسازان ما که آثارشان دارای پروانه ساخت سینمایی است در حال آماده سازی فیلم های خود برای حضور در این رویداد سینمایی هستند و آن دسته از فیلمسازانی که پروانه ساخت ویدیویی دارند به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه می کنند تا تغییر پروانه بدهند و فیلم هایشان توسط کمیته بازبینی دیده شود.

وی در پایان گفت: به طور کلی ما به صورت رسمی با جشنواره ملی فیلم فجر همکاری نداریم ولی دوستان نسبت به این سینما حساسیت مثبتی در این جشنواره دارند و امیدواریم مثل سال گذشته شاهد حضور دو، سه فیلم از سینمایی باشیم که شاید آثارش دارای پروانه ویدیویی باشد ولی از نظر ساختار می توانند حرف های جدیدی را در سینما بزنند. فیلم خوب به معنای آن نیست که حتما پروانه ساخت سینمایی داشته باشد و فیلم بد هم به معنای این نیست که پروانه ویدیویی داشته باشد.

پایان پیام

کد خبر : 63000 ساعت خبر : 12:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=63000
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات