فیلی‌زاده طراح پوستر جشنواره تئاتر فجر شد

فیلی‌زاده طراح پوستر جشنواره تئاتر فجر شد

سیامک فیلی‌زاده، گرافیست نام آشناى ایران، طراح پوستر و هویت بصرى و تبلیغات سى و ششمین جشنواره تئاتر فجر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی مهدى رضاخانى، مدیر هنرى سى و ششمین جشنواره بین المللى تئاتر فجر، با اشاره به رویکرد هنری این دوره از جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره که عنوان «جشن گفت و گوى تئاتر ایران» را به همراه دارد، بر جذابیت بصرى، گستردگى مخاطبان تئاتر و  هماهنگی بصرى پوسترها و کلیه مواد تبلیغى جشنواره توجه ویژه داشتیم.

رضاخانى در مورد انتخاب گرافیست این دوره از جشنواره گفت: «براى پرهیز از هرگونه شتابزدگى در انتخاب گرافیست جشنواره، رایزنى‌ها و مذاکرات اولیه را از حدود تیرماه آغاز کردیم و سرانجام با سیامک فیلی‌زاده توافق کردیم.

وى افزود: فضاى گرافیکى این دوره از جشنواره ، فضایی متفاوت خواهد بود. طراحى ها انجام شده و به تصویب رسیده است. اما به دلیل نوع ارایه، مراسم رونمایى برگزار نخواهد شد.

سیامک فیلی‌زاده، گرافیست، طراح و هنرمند عرصه هنرهاى بصرى در سال ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. او دیپلم هنرش را در سال ۶۹ گرفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد تهران در رشته طراحی گرافیک فارغ‌التحصیل شد.

فیلی‌زاده طراح پوستر جشنواره تئاتر فجر شد

او از سال ۱۳۶۷ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و تا کنون در زمینه‌های مختلف طراحی، تبلیغات، برندسازی و هنرهای بصری فعالیت کرده است.

او به عنوان کارگردان هنری و طراح گرافیک با تعدادی از موسسه‌های بزرگ و فستیوال های بین المللی همکاری کرده و جوایز متعددی را برای طراحی پوسترها و کتابها دریافت کرده است. پس از نمایشگاهی که در سال ۲۰۰۸، با نام «رستم ۲ – بازگشت»، برگزار کرد، به ندرت به کار گرافیکی پرداخت و بیشتر روی هنرهای بصری متمرکز شد.

او چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در تهران، نیویورک، لس آنجلس، ریو د ژانیرو، لندن، شیکاگو، دهلی نو، سویس و ژاپن برگزار کرده و مجموعه‌ای از آثار او نزد موزه‌های لس‌آنجلس کانتی، متروپولیتن و مجموعه داران شخصی نگهداری می شود.

پایان پیام

کد خبر : 61539 ساعت خبر : 1:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=61539
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات