قبل از اینکه فلک‌الافلاک بریزد فکری کنید

قبل از اینکه فلک‌الافلاک بریزد فکری کنید

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: مردم عزیزی که همواره آماده کمک کردن هستید باید به عرض‌تان برسانیم قلعه فلک‌الافلاک متاسفانه در معرض خطر ریزش قرار دارد. الان دقیقا زمان پیش از وقوع حادثه است. زمانی‌که مسئولان گوش‌شان بدهکار نیست و زیر بار پیش‌بینی خطرات نمی‌روند. هیچ‌کسی به فکر مرمت این اثر تاریخی نیست بلکه حتی اطلاع‌رسانی هم در این زمینه صورت نمی‌گیرد. حالا که قرار است اول و آخرهر حادثه‌ای مردم باشند بهتر است از همین حالا اطلاع‌‌رسانی شود.

قلعه فلک‌الافلاک تنها یک اثر تاریخی با قدمت نیست. بخشی از شناسنامه خرم‌آباد است. این دژ کهن نماد خرم‌آباد است که متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی در وضعیت بدی قرار دارد.

قبل از اینکه فلک‌الافلاک بریزد فکری کنید

اگر فروبریزد و مشتی آوار روی دستمان بماند دیگر چاره اندیشیدن و جلسه گذاشتن و رای دادن به درد نمی‌خورد.

حالا زمان تصمیم‌گیری است. اگر مسئولان در لرستان این قضیه را پیگیری نمی‌کنند وظیفه مردم است که از آن‌ها بخواهند.

تا به حال چندین بار این موضوع از طریق رسانه‌های مختلف مطرح شده ولی هربار با چند روز کار و نصب چند داربست سر و ته قضیه هم امده.

حالا چه فایده دارد هرچه پارک و دریاچه مصنوعی در سطح شهر ساخته شود؟ به چه دردی می‌خورد مبلمان شهری که نمای آن ویرانه‌های قلعه باشد؟ چه معنی می‌دهد تماشای شهر بی قلعه از بام خرم‌آباد؟

ترک‌های قلعه آن‌قدر مانده که عمیق شده. هر روزی که می‌گذرد احتمال ریزش آن بالاتر می‌رود.

فرو ریختن فلک‌الافلاک، فروریختن فرهنگ و قدمت لرستان است و نشان دهنده عدم لیاقت ما در نگهداری یادگار نیاکان‌مان است.

همه باید پیگیر این موضوع شوند شاید یکبار نوشداروی ما پیش از مرگ سهراب برسد. هرچند که همین امروز هم وضعیت قلعه مناسب نیست و به اندازه کافی زمان از دست رفته است.

پایان پیام

کد خبر : 58348 ساعت خبر : 0:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58348
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

ریزش قلعه فلک الافلاک یعنی شکستن غرور یک قوم…یعنی از دست رفتن شکوه و صلابت خرم آباد…خدا اون روز رو نیاره.مسئولان میراث فرهنگی لرستان به جای انکار واقعیت های موجود در خصوص وضعیت قلعه برای جلوگیری از وقوع فاجعه کاری انجام دهند.زمان به سرعت در حال از دست رفتنه…