لرستان بیش از ۱۰۰۰ مدرسه تخریبی دارد

لرستان بیش از ۱۰۰۰ مدرسه تخریبی دارد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از وجود بیش از هزار مدرسه تخریبی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، خدانظر دریکوند در جلسه شورای عالی راهبردی بسیج فرهنگیان تعامل با دستگاه‌های اجرایی را راهبردی استراتژیک عنوان و اظهار داشت: بدون کمک مسئولان استانی کار تعلیم و تربیت ابتر خواهد ماند، از این رو تعامل با دستگاه‌های اجرایی، راهبردی استراتژیک برای آموزش‌وپرورش است.

وی بیان داشت: آموزش‌وپرورش لرستان بیش از هشت میلیارد بدهی به شرکت‌های خدماتی مانند آب و برق دارد و از طرفی تنها هزار و ۲۰۰ مدرسه مقاوم در استان وجود دارد و هزار و ۵۰ مدرسه تخریبی و ۶۸۰ مدرسه دیگر استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره برچیده‌شدن مدارس کپری، خشتی و گلی در استان عنوان کرد و ادامه داد : هنوز در استان مدارس کپری، خشتی و گلی وجود دارد و برچیده‌شدن این قبیل مدارس آرمان و آرزوی دستگاه تعلیم و تربیت است.

دریکوند یادآور شد: تجهیزات هنرستان‌ها بسیار پائین و مربوط به سال‌های گذشته است و تنها ۳۰ درصد دانش‌آموزان لرستانی به سمت هنرستان‌ها هدایت شدند که این آمار در مقایسه با میانگین کشوری پایین تر است.

لرستان بیش از ۱۰۰۰ مدرسه تخریبی دارد

وی از افزایش ۴۵ درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش‌وپرورش لرستان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم برای این نهاد ردیف‌های اعتباری در نظر بگیریم تا در بحث تامین منابع مشکلات کمتری به وجود آید.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش با این وضعیت اعتباری موجود توان اداره کردن و حل مشکلات را ندارد و نیازمند کمک‌های مردمی و خیرین هستیم.

وی از مازاد نیرو در برخی شهرستان‌ها همانند کوهدشت، خرم‌آباد،  پلدختر و الشتر خبر داد و افزود: با این حال در برخی شهرستان‌های دیگر مانند الیگودرز با کمبود نیرو مواجه هستیم و این نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته ردیف‌های استخدامی درست توزیع نشده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان بیان داشت: با تخصیص کدهای استخدامی متناسب با نیاز هر شهرستان و منطقه تلاش شده تا از بی عدالتی جلوگیری شود.

پایان پیام

کد خبر : 59165 ساعت خبر : 1:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=59165
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات