متاسفم کسی بر صدر پردیسان نشسته که حفظ یوز را موضوع جزیی می‌داند

متاسفم کسی بر صدر پردیسان نشسته که حفظ یوز را موضوع جزیی می‌داند

محمد درویش با اعلام اینکه محیط‌بانان سپر دفاعی طبیعت هستند، گفت: متأسفم که در صدر پردیسان کسی نشسته است که می‌گوید حفظ یوزپلنگ ایرانی یک موضوع جزیی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد درویش فعال محیط زیست و مدیرکل مستعفی مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم اعطای چهارمین دوره جایزه یحیی به محیط‌بانان برگزیده گفت: برای اینکه ببینیم چه اندازه حفظ محیط زیست برای یک جامعه مهم است بیش از حرف‌های مردم و مسئولان باید توجه کنیم که چه اندازه حاضرند برای محیط زیست هزینه کنند.

درویش افزود: اینکه چنین ضیافتی به کمک مردم برگزار شده و یک زوج هنرمند بخشی از دسترنج هنری خود را به بهترین و سلحشورترین محیط‌بانان کشور هدیه می‌کنند خبر خوشی است چون در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که توجه محیط زیست در آن نسبت به سال‌های پیش قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: اگر مردم ما همچنان از جنبش بیداری محیط زیستی حمایت کنند می‌توانیم امیدوار باشیم حال طبیعت ایران را خوب کنیم.

درویش تأکید کرد: این که برخی گونه‌های گیاهی و جانوری که سالها هیچ گزارشی از مشاهده آن‌ها نداشتیم دوباره مشاهده می‌شوند نشان دهنده آن است که طبیعت آن‌قدر مهربان هست که اگر ما از مصالح شخصی و کوتاه مدتمان بگذریم می‌توانیم امیدوار باشیم تا ژینایی را به این سرزمین برگردانیم.

متاسفم کسی بر صدر پردیسان نشسته که حفظ یوز را موضوع جزیی می‌داند

این فعال محیط زیست تصریح کرد: محیطبانان ارزشمندترین نیروهای سازمان متولی محیط زیست هستند. محیط‌بانان سپر دفاعی طبیعت ایران هستند. کسانی که با کمترین امکانات و بیشترین عشق تلاش می‌کنند که توان تاب‌آوری این سرزمین حفظ شود.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین ویژگی محیط‌بانان این نیست که با سلاح خود و منطق چکمه و سرنیزه از منابع طبیعی پاسداری کنند بلکه هنر آن است که با رفتار و نه فقط گفتار جوامع بومی و کودکان را به طبیعت علاقه‌مند کنند. یکی از معیارهای محیط‌بانان برگزیده در این جایزه هم همین بوده است.

این فعال محیط زیست ادامه داد: یوزپلنگ که نماد این طبیعت است حال و روز خوشی ندارد. یوزپلنگ‌های ما ساعت‌ها و ساعت‌ها حرکت می‌کنند اما همنوع خود را نمی‌بینند. اکنون برای دهمین سال است که درنای امید چند هزار کیلومتر راه می‌رود و به ایران می‌آید و ما هر سال نگرانیم که شاید سال آخرش باشد. سیل‌خیزی افزایش پیدا کرده و عمق تالاب انزلی از ۱۴ متر به نیم متر کاهش یافته است. ما امروز با ۸۰۰ هزار هکتار جنگل مخروبه رو به رو هستیم.

درویش تصریح کرد: متأسفم که امروز در صدر پردیسان کسی نشسته است که می‌گوید حفظ یوزپلنگ ایرانی یک موضوع جزیی است. اینجاست که باید حواسمان جمع باشد چون این محیط زیست ماست و نه چند نفر معدود که در پردیسان حضور دارند و باید با قوانین موجود عمل‌کرد مدیران پردیسان را پایش کنیم و از دولتی که خود را محیط‌زیستی معرفی کرده بخواهیم وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی در پایان گفت: تداوم جایزه یحیی نشان می‌دهد که ما کوتاه نخواهیم آمد و از محیط زیست خودمان تا آخرین توان دفاع می‌کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 61512 ساعت خبر : 8:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=61512
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات